DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency, azaz Fejlett Védelmi Kutatási Projektek Ügynöksége) az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlege megbízta az amerikai Boston Dynamics vállalatot egy olyan teherhordó robot kifejlesztésével, amely különleges terepviszonyok között is képes célbajuttatni a terheket. A Boston Dinamics 32 millió dollárt kap az LS3 robot fejlesztésére, amely külső megjelenésében leginkább az öszvérre fog hasonlítani.
Az új robotot elsősorban Afganisztánban kívánják majd alkalmazni, ahol 180 kg-os terhet kell 32 km-es távolságba eljuttatnia hegyes, sziklás terepen. Ennek megfelelően a robot saját tömege nem lesz több mint 570 kg. Az „öszvérnek” önállónak kell lennie és 24 órán keresztül kell müködnie.
A DARPA tájékoztatása szerint a „robot öszvér” négy lábon fog járni, amelyekkel nagyon jól tud alkalmazkodni a változó terepviszonyokhoz. Mindezek mellett a robotnak azon túl, hogy képes lesz járni, tudnia kell szaladni, ügetni, akadályok felett átugrania és helyreállítania saját egyensúlyát amennyiben az külső behatásra megváltozna.
Az LS3 fejlesztése a Boston Dynamics által már korábban tervezett „BigDog” alapjain fog megvalósulni, amely több szempontból is megfelel a DARPA által támasztott követelményeknek, úgy mint tud járni, futni és képes helyreállítani az egyensúlyát csúszós viszonyok mellett.
"BigDog" robotkísérlet a Boston Dynamics vállalatnál
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
A közelmúltban számoltunk be lapunkon Brunei H145M rendeléséről, most pedig folytatódik a sor Belgiummal: az újabb beszerzés hírét a Párizsban megrendezett Eurosatory védelmi és biztonsági kiállításon jelentették be.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
Újabb két Leopard 2A7HU típusú harckocsi, illetve vezetői oktatójármű érkezett a tatai MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz a napokban – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
A Wizz Air nagy örömmel jelenti be, hogy mától négy új célállomásra is lehet jegyet foglalni Budapestről: Bilbaóba, Wrocławba, Gdanskba és Vilniusba júliustól közvetlen járatok indulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.