Az izraeli védelmi minisztérium legújabb döntése értelmében megtiltotta az Israel Aerospace Industries által gyártott EL/M-2052 típusú, aktív elektronikus sugáreltérítésű lokátor exportját, amely több ország mellett jelenleg közvetlen hatással leginkább az indiai piacra van.
Izrael a megszorítást az amerikai adminisztráció nyomására hozta meg, amely az utóbbi két évben több alkalommal jelezte érdekeltségeit Izrael számára. Washingtonban úgy vélik, hogy az IAI fejlett radarjainak exportja alááshatja az amerikai rendszerek értékesítését a nemzetközi piacokon.
A tilalommal már a Saab cég is találkozott, amely az indiai vadászrepülőgép tenderen az általa gyártott Gripen NG vadászrepülőgépet az EL/M-2052 aktív elektronikus sugáreltérítésü repülőgép-fedélzeti lokátorral ajánlotta, majd a terveket megváltoztatva a Salex Galileo ES05 Raven AESA radar mellett döntött. Az IAI eséllyel pályázott arra is, hogy az indiai, saját fejlesztésü vadászrepülőgépét a Tejast is az általa gyártott fedélzeti lokátorral lássák el. Az Egyesült Államok ezzel a „kényszerítő” lépésével több milliós bevételtől fosztotta meg az izraeli céget.
Az IAI által gyártott lokátor moduláris felépítésü, amelynek tömege 130-180 kg között van, energiafogyasztása a konfigurációtól függően 4-10 kVA. Az új technológia alkalmazása képessé teszi a radart a célok megnövelt távolságból történő észlelésére, magas fokú küldetésbiztonságot, és akár 64 cél egyidejü követését teszi lehetővé.
Az EL/M-2052 radar új dimenziókat biztosít a repülőgépek számára levegő-levegő, levegő-vízfelszín valamint levegő-földfelszín viszonylatban egyaránt.