Az MH Központi Kiképző Bázis (MH KKB) Mecséri János Kiképző Osztályán működik a maga nemében egyedülálló Terepvezetési Módszertani Részleg, amelynek kiképző tiszthelyettesei a MH új képessége, a különleges terepviszonyok közötti gépjárművezetői képzés megteremtésében vállalnak úttörő szerepet.
A MH KKB szervezetében a helyét, szerepét véglegesen megtalált részleg Bálint Zoltán zászlós, részlegvezető irányításával széleskörüen, a Magyar Honvédség érdekében hasznosítja az elmúlt években megszerzett terepvezetési ismereteit elsősorban az MH hadszíntéri alkalmazást megelőző gépjármüvezetői elméleti és gyakorlati felkészítésben.
2011. március 21-én az Összhaderőnemi Parancsnokság alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek gépjármüvezetői közül 21-en kezdték meg az egyhetes terepvezetési tanfolyamot az MH KKB-nál. A megnyitó napja az alapvető elméleti ismeretek átadásával telt, amelynek első mozzanataként Mikusi Zsolt ezredes, MH KKB parancsnok köszöntötte a résztvevőket. Történelmi jelentőségü kezdeményezésnek lehetnek részesei, mondta a parancsnok, hiszen olyan speciális kiképzés veszi kezdetét a szentendrei bázison, amely különleges tudást, a rendkívül bonyolult terepen való biztonságos gépjármüvezetés tudását adja a tanfolyam résztvevőinek, és e képesség birtokában a katonák életének, testi épségének és a technika megóvásának esélyei tágulnak ki. Az a cél, hogy folyamatosan ismétlődő tanfolyamok szervezésével az MH mind több gépjármüvezetője sajátítsa el ezeket a képességeket, mert ez kihat a misszióban szolgáló katonáink, de a hazai terepeken mozgó katonák biztonságának növelésére is- mondta Mikusi ezredes.
Másnap megkezdődött a gyakorlati kiképzés, amelyhez a szinte a holdbélihez hasonló terepviszonyokat az MH KKB csobánkai gyakorlótere adta. Ez a terep adottságaival, természeti képződményeivel, sziklás talajával jól közelít a misszióban szolgáló katonák által megtapasztalt terephez. Bálint Zoltán zászlós, részlegvezető és Márton Dániel őrmester, kiképző nagy hozzáértéssel, nyugalommal és türelemmel segíti át azokat a gépjármüvezetőket, akik még nem vezettek terepjárót, vagy zömmel országúti közlekedésben vettek részt. A jó öreg UAZ-ok becsületére legyen mondva, hogy a meredek kaptatóknak többször nekifutva is müszaki problémák nélkül viselték a tereptől és a vezetőktől származó megpróbáltatásokat. A megkérdezett gépkocsivezetők örömmel vettek részt a felkészítésben, azt hasznosnak és szükségesnek ítélték. A kiképzők elmondták, hogy alapos átgondolás és szakmai egyeztetés alapján készült el a terepvezetői kiképzés programja, amely a lehető leggyakrabban előforduló különleges vezetési helyzetekre készíti fel a sofőröket.
A kiképzés egy nap elméleti és három nap vezetési gyakorlatból áll, az ötödik a számonkérés, a vizsga napja. Az MH KKB az egységes katonai alapkiképzés mellett az elmúlt években olyan új képességekkel gazdagította a kiképzési kultúrát, mint a katonai testnevelési és katonai közelharc vagy a nemzetközi kiképzés. Ezekhez társult a terepvezetési módszertani részleg, amely olyan gyakorlatias, az MH szükségleteinek megfelelő szolgáltatással járul hozzá a katonák biztonságát szolgáló kiképzéshez, amely nemzetközi összehasonlításban is kiállja a próbát.