2024. 05. 21. kedd
Konstantin
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kína fellőtte első űrállomás modulját

Art of WAR  |  2011. 10. 07., 10:05

Kína megtette az első lépést, hogy építsen egy űrállomást. Október 1-jén ugyanis fellőttek egy kísérleti modult a nemzeti ünnepükön. A Tiangong-1, vagyis „Mennyei Palota” modulja helyi idő szerint 9:15-kor (13:15 GMT) indult útnak a Góbi-sivatagból, Kína észak-nyugati részéről. A modult egy 2F nagy hatótávolságú rakéta hajtotta meg. A távirányítású, 8.5 tonnás modul tesztelni fog számos űrtevékenységet, ami a bevezető lépés az űrállomás 2020-ra történő megépítéséhez.

A kínai miniszterelnök, Wen Jiabao a fellövő központban jelen volt az indításnál, míg a köztársasági elnök, Hu Jianto az Ürrepülési Irányító Központból, Pekingbből nézte az eseményeket – közölte a Xinhua hírügynökség. 10 perccel a fellövés után, a Tiangong-1 sikeresen levált a hordozórakétáról 200 km magasságban, mielőtt kinyitotta volna a két szolár paneljét.

Kína ezt a nagyratörő ürprogramot globális méretü szimbólumnak tekinti, neves hírforrások oldalakat írnak, beharangozva a hírt, miszerint ez egy mérföldkő az ország számára.

„A Tiangong-1 az első lépés Kína lassú, de stabil előrelépésében, hogy képes legyen embereket juttatni az ürbe” – mondta John Logsdon, a George Washington Egyetem ürszakértője.

„Ez magában nem egy nagy előrelépés, de fontos, hogy Kína bemutassa megközelítő és csatlakozó ürtechnológiáit.” – tette hozzá a szakértő.

A Tiangong-1, aminek 2 év az élettartama az ürben, fogadja majd a távirányítású Shenzhou VIII ürrepülőgépet az év végén, és ez lesz az első kínai csatlakozás az ürben.Ha ez sikeres lesz, a modul 2 másik ürhajót fog dokkoltatni – Shenzhou IX és X – 2012-ben, mindkettő legalább 1 asztronautával a fedélzetén.

A dokkolási technológiát az ürben nehéz megvalósítani, mert a 2 ürhajónak ugyanazon a földkörüli pályán kell haladnia 28,000 km-es óránkénti sebességgel, és fokozatosan kell egymáshoz közeledniük, hogy elkerüljék az összeütközést.

A francia kutató, Isabelle Sourbes-Verger szerint egy jól müködő dokkoló rendszer egy napon Kínát hozzáférhetővé teszi a Nemzetközi Ürállomáshoz. Sourbes ugyanakkor nem tartja valószínünek, hogy ez 5 éven belül bekövetkezzen.

Kína csak az elmúlt 30 évben kezdett nyitni a világ felé, próbál felzárkózni az ür projektjében is. Ahogyan először juttattak embert az ürbe 2003-ban, és tervek szerint ürdokkolást hajtanak végre az év végén, így megközelítik az amerikaiak és az oroszok 60-as évekbeli eredményeit.

Kína meg kívánja építeni ürállomását 2020-ra, ahol asztronauták tudnak hosszú hónapokig élni, mint a Nemzetközi Ürállomáson vagy a korábbi orosz MIR-en.

Peking 1990-ben kezdte meg ürrepülési programját, majd orosz technológia vásárlásával a 3. ország lett, mely embert tudott küldeni az ürbe, a korábbi Szovjetunió és az Egyesült Államok után.

Egy évvel ezelőtt, Kína a második ürszondáját lőtte fel, Chang’e-2, és az első kínai Mars-szondát ősszel kívánja fellőni orosz rakéta segítségével.

Ugyanakkor az még nem egyértelmü, hogy Kína embert akar-e küldeni a Holdra, főleg miután az Egyesült Államok kijelentette, többé nem tér oda vissza.

Wu Ping, a kínai ürprogram sajtóreferense azt nyilatkozta egy hivatalos kínai napilapnak, hogy az ázsiai nemzet kísérleti kutatást és előzetes megvalósíthatósági tanulmányt készít az emberek Holdra juttatásáról. Hozzátette ennek a megvalósításáról jelenleg nincs kitüzve határidő.  

Galéria: Kína fellőtte első űrállomás modulját

aaaa dddddd
Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-11 10:21:28
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-25 13:49:47
„Az ejtőernyős állomány képességének fenntartása kihívás, felkészítésük nehéz, ám az alkalmazásuk pillanatában rendkívül fontos, nélkülözhetetlen szerepet kapnak” – nyitotta meg kötetlen hangnemben a 2024-es ejtőernyős napot Sánta Gábor dandártábornok, az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár parancsnoka.
2024-03-22 13:32:24
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.