2025. 06. 16. hétfő
Jusztin
: 403 Ft   : 349 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőkatasztrófa árnyékolja be a Cold Response 2012 hadgyakorlatot

Art of WAR  |  2012. 03. 19., 09:25

2012. március 12-én vette kezdetét a „Cold Response – 2012” elnevezésű hadgyakorlat műveleti szakasza. A „Cold Response” egy a norvég hadsereg által vezetett téli gyakorlat. Az idei téli gyakorlat fő célja ENSZ mandátummal felruházott NATO erők műveleti tevékenységének begyakorlása téli időjárási körülmények között.

A Cold Response 2012 ütemterve:

Felkészülési időszak

03.05-12.

A többnemzetiségi erők közös gyakorlása. A megindulási terepszakasz (elhelyezési körlet) elfoglalása, felkészülés a végrehajtási szakaszra.

Végrehajtási (müveleti) időszak

03.12-21.

Müveleti fázis. A sikeres gyakorlat elkerülhetetlen feltétele a szárazföldi-, tengeri- és légierők közötti együttmüködés. A stabilitás megteremtéséért a csapatoknak mind a diplomácia, mind pedig a katonai erőt érvényesíteniük kell.

Visszarendeződés

03.21-23.

A nemzeti erők visszatérnek bázisaikra, míg a szövetséges erők hazatérnek saját országaikba.

A gyakorlat

A résztvevők feltételezett válságterületen fogják gyakoroltatni és alkalmazni a reagáló erőket, ahol terrorfenyegetettség közepette tömegdemonstrációkat kell kezelniük. A katonáknak meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt a diplomatikus (tárgyalásos) módszer és a katonai erő alkalmazása között. A résztvevő többnemzetiségü erőknek nemzetközi környezetben kell feladataikat végrehajtaniuk, amely során közös nyelvet és eljárásokat is elsajátítanak.

A gyakorlat területe

A Cold Response gyakorlatra a Harstad, Narvik és Tromsø által határolt terület lett kijelölve. A fő szárazföldi tevékenységek Bjervik közelében, valamint a Malangen/Bals fjordtól északra eső területeken zajlanak majd.

A harci cselekmények nagy része a Setermoen, Mauken és Blåtid lőtereken kerül végrehajtásra. A haditengerészeti erők a gyakorlat teljes időtartama alatt Harstad és Tromsø partjainál hajtanak végre feladatokat. A gyakorlat során úgy a repülőgépek, mint a helikopterek Andøya, Bardufoss, Bodø, Evenes és Ørland légibázisokról fognak üzemelni. Svéd területet is bevonnak a feladatok végrehajtása során. Kisebb csapatmozgások és légi tevékenységek lesznek Navriktól keletre Kiruna rányába. A Norvégia területe felett bevetésre kerülő svéd vadászrepülőgépek hazai bázisokról fognak felszállni.

Résztvevők

14 ország mintegy 16 300 katonája vesz részt a Cold Response 2012 gyakorlaton. A feladatvégrehajtásban minden terület képviselteti magát, beleértve a speciális erőket is.

Legnagyobb létszámban Kanada, Franciaország, Hollandia, Nagy-Britannia, Svédország és az Egyesült Államok képviselteti magát. A résztvevő egységek közül több már korábban gyakorlatozott Norvégiában, hogy felkészüljön a 2012-es téli gyakorlatra

Repülőkatasztrófa

2012. március 15-én 13 óra 40 perckor szállt fel a Norvég Légierő egy C-130J Super Hercules típusú szállító repülőgépe a norvégiai Evenes repülőtérről, és a tervek szerint 14 óra 30 perckor kellett volna leszállnia Svédország legészakibb repülőterén, Kiruna-n. A repülőgép, amely a Cold Response gyakorlaton vett részt, a svédországi Kebnekaise hegység közelében tünt el a radarok monitoráról. A svéd kutató-mentő egységek folytatták a keresést, azonban a helikopteres kutatást nagyban hátráltatta a térségben uralkodó havazás, az erős szél és a felhős időjárás.

Norvég C-130

A hadsereg szóvivője első nyilatkozata során őszintén elmondta, hogy „nem tudjuk milyen állapotban vannak a fedélzeten tartózkodók. Azonban mi, egy balesetet szenvedett repülőgépet keresünk.” A norvég védelmi miniszter kezdetben úgy nyilatkozott, hogy a gép személyzete életét vesztette, azonban később módosította az elmondottakat. A szóvivő azt mondta: „Hosszú idő telt el a rádiókapcsolat megszünése óta, így egyre kisebb a remény számunkra.” Másnap a norvég hadsereg képviselője elmondta, hogy az ötfőnyi személyzet nagy tapasztalattal rendelkezik, és amennyiben a gép kényszerleszállást hajtott végre a hegyvidéki körülmények között is képesek a túlélésre.

2012. március 16-án közép európai idő szerint 16 óra körül egy, a keresésben résztvevő norvég Orion típusú repülőgép egy narancssárga / vörös objektumot fedezett fel a Kebnekaise hegységben. Roncsot fedeztek fel, köztük pilótaülést és padozatot, amelyek kerozinnal voltak átitatódva.

Espen Barth Eide norvég védelmi miniszter elmondta a média képviselőinek, hogy a roncsok alapján, amelyek a hegyoldalban nagy területen szóródtak szét hatalmas ütközés történt és a repülőgép teljesen megsemmisült.

A gép személyzete:

Truls Audun Ørpen alezredes46 éves pilóta

Ståle Garberg százados42 éves pilóta

Bjørn Yngvar Haug százados40 éves fedélzeti mérnök

Siw Robertsen százados45 éves fedélzeti mérnök

Steinar Utne százados35 éves pilóta/biztonsági tiszt

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2024-06-20 15:28:26
A közelmúltban számoltunk be lapunkon Brunei H145M rendeléséről, most pedig folytatódik a sor Belgiummal: az újabb beszerzés hírét a Párizsban megrendezett Eurosatory védelmi és biztonsági kiállításon jelentették be.
2024-05-28 13:25:58
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
2024-05-24 10:15:38
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

2025. június 12-én, több mint négy évtizednyi szolgálat után, ünnepélyes keretek között búcsúztatta ikonikus kiképző repülőgép típusát, az MB-339A-t, az Olasz Légierő.

  NÉPSZERŰ HÍREK