2024. 05. 21. kedd
Konstantin
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Me-323-as Gigantot találtak Szardínia szigeténél

Art of WAR  |  2012. 09. 17., 09:52

Nem messze az olaszországi Szardínia sziget partjaitól találtak egy II. világháborús Messerschmitt Me-323-as Gigant óriás szállítógépet – írja a Rai News. A repülőgép roncsát még 2012 májusában fedezték fel, azonban a hírt csak most, szeptemberben hozták nyilvánosságra. A Me-323-as roncsát a Maddalena-szigetcsoportnál találták meg 96 méteres mélységben. Információk szerint, a szállítógép viszonylag jó állapotban van, többek között mind a hat hajtómű a helyén található.

Gigant

A repülőgép 1943. július 26-én zuhant le. Aznap két Messerschmitt a szardíniai Venafiorita repülőtérről szállt fel és tartott Pistoia repülőterére helyi idő szerint 11:50-kor. A felszállást követően, mindössze 20 perc repülés után a német repülőgépeket angol Bristol Beaufighter vadászgépek támadták meg, majd az óriás szállítógép a Maddalena-szigetcsoport közelébe zuhant. A Gigant fedélzetén tartózkodók közül 10 fő menekült meg. A Maddalena-nal lezuhant gépről a kutatók sem gondolták, hogy viszonylag egyben megmaradt. A Me-323-asok Észak-Afrikában, majd a keleti front hadszínterein végeztek szállítási feladatokat.

Gigant

A Gigant adatai:

Hossz: 28,21 Magasság: 9,60 mFesztávolság: 55,05 Hatótáv: 1 100 kmSzemélyzet: 5 fő + 120 fő szállítására volt képesCsúcsmagasság: 4 035 mTömeg: 27 370 kg (max. felszálló tömeg: 43 050 kg)Csúcssebesség: 285 km/hHajtómü: hat darab 990 lóerős Gnöme-Rhöne 14R (vagy 14 N48/49) csillagmotor

Gigant

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-11 10:21:28
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-25 13:49:47
„Az ejtőernyős állomány képességének fenntartása kihívás, felkészítésük nehéz, ám az alkalmazásuk pillanatában rendkívül fontos, nélkülözhetetlen szerepet kapnak” – nyitotta meg kötetlen hangnemben a 2024-es ejtőernyős napot Sánta Gábor dandártábornok, az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár parancsnoka.
2024-03-22 13:32:24
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.