2017. 10. 20. péntek
Vendel
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Felderítő léghajókat vásárol India

Art of WAR  |  2012. 11. 05., 09:15

Az Indiai Légierő hat darab léghajóra telepített radar vásárlását tervezi a közeljövőben, amelyekért több mint 400 millió dollárt hajlandó fizetni. India az elkövetkező egy-két hónapon belül meghívásos tendert ír ki a léghajók beszerzésére.

A tervek szerint a tenderre a brit BAE Systems, az amerikai Lockheed Martin és Northrop Grumman, a francia Thales, az izraeli Israel Aerospace Industries, valamint az orosz Roszoboronexport kap meghívást.

Információk szerint az új léghajók beszerzésére kiírandó pályázatra nem hívják meg azt az izraeli Rafael céget, amely korábban két léghajót már szállított India számára. A Rafael cég három léghajóra telepített radar szállítására kapott megrendelést, azonban nem tudni, hogy a harmadik is leszállításra kerül-e.

A 2007-ben átadott két radar egyike 2009-ben a pakisztáni határ közelében, bonyolult időjárási körülmények közötti feladatvégrehajtás során megsérült. A sérült berendezés javításáért az izraeli Rafael cég nagyon magas árat követelt, és ez olyannyira nem nyerte el a védelmi minisztérium tetszését, hogy elégedetlenségüknek hangot is adtak.

A megvásárolni kívánt léghajók programozható radarral, elektronikus intelligenciával, kommunikációs képességgel, VHF-UHF (V/UHF) rádióberendezéssel, valamint „idegen-barát” felismerő rendszerrel lesznek felszerelve. A radarok felderítési hatósugara 10-350 km, míg a célokat 30 000 láb (≈ 9150 m) magasságig képes felderíteni.

A léghajóra telepített radarokat az Indiai Légierő elsősorban potenciális ellenségei repüléseinek nyomon követésére használja, elsősorban a pakisztáni határ mentén.

Az indiai DRDO által fejlesztett léghajóra tepeített radar

A külföldi radarok vásárlása mellett az indiai Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet (DRDO) is foglalkozik két léghajóra telepített radar fejlesztésével. Az elkövetkező tíz évben India 30 ilyen berendezést kíván beszerezni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.