2024. 12. 08.
Mária
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Oroszország „behúzta a féket” a Szíriába irányuló haditechnikai eszközök szállítása terén

Art of WAR  |  2013. 09. 04., 15:36

Az Oroszország és Szíria között létrejött haditechnikai szerződésekben rögzített átadási határidők késedelmet mutatnak. Egy, a „Roszoboronexport”-hoz közelálló információ szerint ez igaz többek között a MiG29M/M2 típusú vadászrepülőgépekre, amelyeket az idén kellett volna átadni, azonban várhatóan csak 2016 – 2017-ben vehetik át a szírek. A helyzet szinte ugyanez az Sz-300 típusú légvédelmi rakétarendszerekkel is, amelyek szállítását már korábban leállították.

Információk szerint a vadászgépekhez hasonlóan csúszhat a megrendelt Jak-130 kiképző-harci repülőgépek és Sz-300PMU2 típusú légvédelmi komplexumok átadása. A hírforrás azt is elmondta, hogy a késedelem elsődleges oka a szír fél részéről fellépő pénzügyi nehézség. A MiG-29-esekért Szíria mindössze a vételár 30 %-át fizette ki, majd a kifizetéseket leállították.

Oroszország és Szíria még 2007-ben állapodott meg 12 darab MiG-29M/M2 vásárlásáról. Kezdetben a kézbesítés késedelmének oka müszaki eredetü volt, majd a 2011-ben kirobbant szír polgárháború késleltette a szállítást. A forrás kiemelte, hogy a repülőgépek kézbesítésének kérdése pusztán anyagi jellegü, és nem „felsőbb utasításra” csúszik a szállítás. „Politikai döntés esetén ezek a repülőgépek, már rég átadásra kerültek volna Damaszkusznak, minden finanszírozási nehézség ellenére”, - mondta a hírforrás. „Ugyanakkor ebben az ügyben felülről semmilyen utasítás nem érkezett.”

S-300

Információk szerint, a fizetési elmaradásokat Jurij Usakov, az orosz államfő külpolitikai tanácsadója is megerősítette. Usakov elmondta, hogy „Moszkva nem rendelkezik információkkal a Szíriának szállítandó Sz-300-asok ellentételezését illetően”.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2024-05-28 13:25:58
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
2024-05-24 10:15:38
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.

  NÉPSZERŰ HÍREK