2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Japán-ausztrál haditechnikai együttműködés

Art of WAR  |  2014. 07. 10., 14:01

Japán és Ausztrália haditechnikai együttműködést kötött, amelynek keretén belül a jövőben lehetővé válik a két ország számára különféle haditechnikai technológiák egymás közötti megosztása. A megállapodás 2014. július 8-án Canberrában került aláírásra a japán miniszterelnök, Abe Sinzó és ausztrál „kollégája”, Tony Abbott találkozója során.

A két fél által kiadott rövid kommünikében a felek kiemelték, hogy a szerződés lehetővé teszi Japán és Ausztrália számára, hogy tapasztalatokat, ismereteket cseréljenek különböző haditechnikai technológiák terén, valamint olyan távlati projektek esetén, amelyek mindkét ország védelmi minisztériumának érdeklődését felkeltik. Az együttmüködés során kiemelt figyelmet kap a tengerészeti technológia. Az együttmüködés másik fontos részét képezik a közös katonai kiképzések.

Hakuryu, Szórjú-osztályú tengeralattjáró(Fotó: wikipedia.org)

2013 decemberében látott napvilágot az a hír, miszerint az ausztrál védelmi minisztérium megállapodást kíván kötni Japánnal, tengeralattjáró hajtómü technológia terén. David Johnston, ausztrál védelmi miniszter korábban úgy nyilatkozott, hogy az együttmüködés alapja a Japán Tengerészeti Véderő állományában megtalálható „Szórjú”-osztályú tengeralattjárókkal kapcsolatos technológia lenne.

Ausztrália úgy tervezi, hogy a technológiát új, saját tengeralattjáró fejlesztési programja SEA 1000 – során használja fel, amelyekkel az elavult Collins-osztályú tengeralattjáró flottát kívánják váltani. Az új tengeralattjárók építése 2017-ben kezdődhet meg, és az első példány 2025-ben állhat szolgálatba.

A megállapodás aláírása annak köszönhető, hogy Japán 2014 áprilisában megváltoztatta a haditechnikai export szabályait. Az új szabályozásnak köszönhetően az ázsiai ország növelni tudja haditechnikai eladásait és új, nemzetközi, haditechnikai fejlesztésekben is aktív részt tud vállalni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.