A Nemzeti Közlekedési Hatóság legutóbb májusban tartott kerekasztal-beszélgetést a pilóta nélküli légijárművek hazai integrációjáról, a szakemberek akkor június végére ígérték az ezzel kapcsolatos szakmai anyag elkészítését. Nem sokkal később örömmel konstatálhattuk, hogy az UAV-k külön menüpontot kaptak az NKH honlapján, igaz, a közzétett tájékoztatóban már júliusi határidő szerepelt. Augusztus közepén sajnos még mindig nem kaptunk hírt a külön munkacsoport által készítendő anyagról, amely a jogi szabályozás alapját hivatott megteremteni, ezért felkerestük a hatóság kommunikációs osztályát. Azt szerettük volna megtudni, hogyan állnak a munkálatok, mikorra várható az a bizonyos szakmai anyag?
Az NKH válaszleveléből kiderül, júliusra elkészült egy „munkapéldány”, amely tartalmazza a kezelőkre, a légijármüvekre, a légtérhasználatra, valamint a kereskedelmi tevékenységhez szükséges feltételeket. A hobbi és kereskedelmi célú alkalmazást szabályzó jogi dokumentum elkészítése azonban „több fázisban zajlik”, jelenleg a drónok alkalmazásában érintett más szervezetekkel és hatóságokkal történő egyeztetések folynak. A legtöbb fejtörést a drónok kategorizálása illetve a házilag barkácsolt repülők minősítési eljárásának, tanúsításának szabályozása jelenti. A hatóság tervei között szerepel továbbá, hogy szakmai segítséget nyújt a pilóta nélküli légijármü kezelői oktatások beindításához, valamint hivatalos modell repülőterek létrehozásához.
A végleges jogszabály elkészültéig minden légtérhasználati kérelmet egyenként bírálnak el, úgyhogy aki drónt szeretne reptetni, az ezekhez tartsa magát.