2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ismét éles a forró drót Moszkva és a NATO között

Art of WAR  |  2015. 05. 05., 12:36

A hidegháború vége óta először van közvetlen távközlési kapcsolat a NATO és az orosz katonai erők vezetése között - az úgynevezett forródrótot német kezdeményezésre építették ki. A FAS nevű frankfurti újság szerint a NATO katonai vezetése a hidegháború vége óta most először rendelkezik a szövetséget az orosz katonai vezetéssel közvetlenül összekötő állandó távközlési lehetőséggel.

Az észak-atlanti szövetség a FAS érdeklődésére közölte, hogy az európai főparancsnok és a katonai bizottság elnöke egyaránt rendelkezik engedéllyel arra, hogy kapcsolatba lépjen orosz kollegáival. A kommunikációs csatornák mindenkor nyitva állnak és rendszeresen ellenőrzik, hogy müködnek-e. A NATO arról nem tájékoztatott, hogy mikor helyezték üzembe a rendszert, de a FAS az egyik tagállami delegációtól úgy értesült, hogy az orosz fél az előző héten adta meg az elérhetőségeket. A NATO titkosnak minősítette a kapcsolatfelvételre irányuló eljárást. A forródrót kiépítését Frank-Walter Steinmeier német külügyminiszter kezdeményezte tavaly decemberben. Azzal érvelt, hogy az ukrán válság miatt növekvő feszültségben szükség van az állandó összeköttetésre, hogy kezelhetőek legyenek az esetleges krízishelyzetek.

A kezdeményezést egyebek mellett az atomfegyver célba juttatására alkalmas orosz hadászati bombázók fokozott aktivitása ösztönözte. Az észak-atlanti szövetségnek csak tavaly 400 alkalommal kellett riasztania Európában állomásozó vadászgépeket, hogy azonosítsanak és egy ideig kísérjenek különböző orosz harci gépeket. A NATO-gépeket azért riasztották, mert az orosz repülők nem kapcsolták be a gép helyzetének meghatározására is szolgáló jeladó berendezést és nem léptek kapcsolatba a légiirányító szolgálatokkal - írta a FAS. Az eredeti forródrót Washingtont és Moszkvát kötötte össze, a hidegháború "legforróbb" időszakában kirobbant kubai rakétaválság után építették ki egy 1963-ban kötött megállapodás alapján. A forródrót nem telefonösszeköttetés volt, hanem egy írásos üzenetváltási rendszer.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.