2024. 04. 22. hétfő
Csilla, Noémi
: 395 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Látogatás a USS San Antonio hadihajón

Art of WAR  |  2015. 06. 19., 14:10

Az HMS Ocean helikopterhordozón tett látogatást követően kollégánk a BALTOPS 2015 elnevezésű gyakorlat zászlóshajóján, a USS San Antonion töltött el egy napot.

A BALTOPS 2015 gyakorlat során a USS San Antonio összesen 49 hadihajó irányításáért felelt 

A csaknem 210 méter hosszú hajó egyben helikopter hordozásra is alkalmas, persze ilyen téren korántsem bír olyan képességekkel, mint a korábban bemutatott HS Ocean 

Ennek ellenére nem érdemes lebecsülni. Az amerikai történelemben központi szerepet betöltő alamói csatáról elnevezett hajó 700-800 katona elhelyezésére és szállítására alkalmas. Mellettük a hajót 363 tengerész és tengerészgyalogos müködteti

A hajón az élet sosem áll le. Váltások jönnek, váltások mennek. A fedélzetről gyönyörü a naplemente, ám az ablaktalan belsőben csak onnan tudni, hogy éjszaka van, hogy a „nappali” világítást felcseréli az éjjeli vörös fény

A USS San Antonio hatalmas fegyverarzenálja ellenére sohasem utazik egyedül. A gyakorlat során amerikai és brit hadihajók védőőrizete mellett szelte a hullámokat 

A hajó biztonságáról folyamatosan figyelő őrszemek is gondoskodnak. A nap 24 órájában 

Mindent lejegyeznek. Ott tartózkodásunkkor például egy fényes, hullócsillagra hasonlító villanásra lettek figyelmesek

Az őrszem rögtön jelzett a rádión, majd a leírása szerint a szakértők megállapították, hogy az ismeretlen fény - a színe alapján - meteorit lehetett. Természetesen ez az észlelés is bekerült a hajónaplóba 

„Sosem hátrál, sosem ad fel” – így lehet fordítani az alamói ütközetben elhíresült mottót, amit a hajó és legénysége büszkén visel és vall 

Nincs könnyü dolga a karbantartóknak. A horgony és láncai állandó tisztításra szorulnak, hiszen a sós víz könnyedén kikezdi a legedzettebb fémeket is 

A híd. Ahonnan minden látható, minden irányítható

A hajó kapitánya, az első tiszt és a kormányos szinte állandóan e helyiségben vannak 

Michael Patterson kapitány, négy hónapja ült először a parancsnoki székbe 

A hajó egésze az Egyesült Államok területének számít. Így azon sem lehet csodálkozni, hogy az amerikai postaszolgálat is jelen van, ami a haderőnél szolgálók számára ingyenes levélszállítást biztosít 

A fedélközben – csakúgy, mint az HMS Oceanon – egy kisebb városka található. Orvosi rendelő, ahol komolyabb mütéteket is el tudnak végezni. Ráadásul a helikopterhangárból közvetlen ajtó nyílik ide, hogy ha sürgős esetet hoznának, rögtön kezelésbe vehessék 

A legalsó szinten található a „mélygarázs”. Itt számtalan harcjármü, felszerelés, akár ember is utaztatható 

„A te hajód. A te boltod.” A hajó saját üzlettel is rendelkezik, ahol a szükséges, de hiányzó felszerelési tárgyakon túl édességet, nassolnivalót, de még sportzoknit is kapni 

Mindezek mellett már meg sem szabad lepődni, hogy borbély is van

Bármilyen frizura kérhető, ami megfelel az előírásoknak

A helikopter leszállót is állandóan használják. Távozásunk előtt egy MV-22-es Osprey gyakorolta a le- és felszállást, készülve a gyakorlat médianapjára 

Egy ilyen zsúfolt hajón bizony nem könnyü magányra lelni. A nyugalom szigetére éppen ezért mindenki máshol talál rá 

Érkezik a menetrendszerinti Seahawk járat... Ezzel hagytuk el az amerikai hadihajót

Fotók: Snoj Péter

Galéria: Látogatás a USS San Antonio hadihajón

aaaa dddddd
Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 13:56
Az Oroszország és Ukrajna közötti háborúban mindkét fél, de elsősorban az ukránok több ízben bevettettek különböző típusú és méretű (pl. Sea Baby, Magura, stb.), robbanóanyaggal megrakott drónhajókat, hogy ezekkel mérjenek csapást az ellenfél tengeri és kikötői célpontjaira.
2024. 03. 11., 11:50
Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár katonái többhetes elméleti és gyakorlati képzés keretében sajátították el a Spike LR2 típusú páncéltörő rakéta használatát és karbantartását, a tatai laktanyában, illetve a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén, a Bakonyban.
2024-04-11 10:21:28
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-25 13:49:47
„Az ejtőernyős állomány képességének fenntartása kihívás, felkészítésük nehéz, ám az alkalmazásuk pillanatában rendkívül fontos, nélkülözhetetlen szerepet kapnak” – nyitotta meg kötetlen hangnemben a 2024-es ejtőernyős napot Sánta Gábor dandártábornok, az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár parancsnoka.
2024-03-22 13:32:24
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 04. 19., 10:08
A NATO a világ legnagyobb, legsikeresebb és valóban működő katonai védelmi szövetsége, de nincs NATO a nemzeti haderők nélkül – jelentette ki a honvédelmi miniszter április 18-án, csütörtökön Nyíregyházán.
2024. 04. 17., 13:42
Fodor László számtalan alkalommal és szerepkörben bizonyította, hogy a hazai lövészet központi alakja, hiszen többek között lövészetvezető, bíró, edző, fegyvermester és szerszámkészítő. Nem mellesleg, közelgő nyugdíjba vonulása előtt több, mint négy évtizeden át vezette a szentendrei laktanya lőterét.
2024. 04. 16., 12:25
Ma már alig emlékszik valaki Tankó Béla grafikusművészre, aki az ötvenes évektől kezdődően a nyolcvanas évek elejéig alkotott.
2024. 04. 16., 10:37
Tizennyolc nemzet hallgatóinak részvételével kezdődött a 44. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam április 8-án, az MH Béketámogató Kiképző Központban.

  JETfly Magazin

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a rangos elismerést.