A katonai repülés terén a tavalyi évben nem történt halálos kimenetelű légi baleset.
Székesfehérváron rendezték meg a repülésbiztonsági konferenciát
A sikeres elfogások száma a 2015-ös esztendőhöz képest jelentősen emelkedett
A katonai repülés terén a tavalyi évben halálos kimenetelű légi baleset nem történt
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülésbiztonság szakterületén ne kelljen keményen dolgozni azért, hogy tovább csökkentsük a fennálló kockázati tényezőket – hangzott el az MH Összhaderőnemi Parancsnokság repülésbiztonsági konferenciáján Székesfehérváron.
A dr. Orosz Zoltán altábornagy, a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese részvételével megtartott, április 26-ai konferencia megnyitóján Huszár János vezérőrnagy, az MH ÖHP parancsnoka elmondta: a katonai szervezet struktúrájának átalakítását követően a parancsnokságon belül immár önálló Repülésbiztonsági Osztály működik.
„Leszögezhetem, hogy az elmúlt évek eseményeit tekintve nem kell olyan súlyos repülésbiztonsági kockázatról beszélnünk ami azonnali intézkedést igényelne és nem kell olyan légi közlekedési eseményt elemeznünk, amely ezt a szakterületet negatívan minősítené. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a repülésbiztonság legfontosabb eleme az ember, és az ezen a területen dolgozók felelősségteljes munkát végeznek, és ugyanilyen módon képzik is magukat” – hangsúlyozta Huszár János vezérőrnagy.
Túróczi Zoltán ezredes, az MH ÖHP Repülésbiztonsági Osztályának vezetője elmondta, hogy a repülésbiztonság nem öncélú szakág, hiszen a repülés hívta életre, és azzal együtt fejlődött. Az elmúlt év eredményeit értékelve hallhattuk: a repült óraszám közel tíz esztendeje változatlan, azonban a 2017. évben érkező új kiképző repülőknek és a nagyjavításon átesett helikoptereknek és a megnövekedett Gripen éves repülési időnek köszönhetően a repülési óraszámok ebben az évben várhatóan nagymértékben növekedni fognak. Kiemelte: a katonai repülés terén a tavalyi évben halálos kimenetelű légi baleset nem történt – ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülésbiztonság szakterületén ne kelljen keményen dolgozni azért, hogy tovább csökkentsük a fennálló kockázati tényezőket.
Az egyes alakulatokat tekintve Túróczi Zoltán ezredes közölte: az MH Pápa Bázisrepülőtéren eddig megvalósult; és a közeljövőben megvalósuló fejlesztések egy része (például madárriasztó jármű beszerzése) kifejezetten a repülésbiztonság szintjének növekedését szolgálják, folyamatban van a kecskeméti repülőtér kettős hasznosításba vételi eljárása, illetve ebben az évben indul a szolnoki repülőtér rekonstrukciója is. Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ tekintetében hallhattuk, hogy a sikeres elfogások száma a 2015-ös esztendőhöz képest jelentősen emelkedett. Ez azért is hasznos, vélte, mert a légi irányítóknak minél több gyakorlásra van szükségük - éppen ennek érdekében cél egy közös hajózó-légi irányító szimulátor életre hívása is.
A konferencia zárásaként Huszár János vezérőrnagy megköszönte a szakmai értékeléseket, illetve a színvonalas előadásokat és balesetmentes repülést kívánt mindenkinek erre az évre is.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
Újabb két Leopard 2A7HU típusú harckocsi, illetve vezetői oktatójármű érkezett a tatai MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz a napokban – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!