2024. 05. 21. kedd
Konstantin
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A repülésbiztonság legfontosabb eleme az ember

A repülésbiztonság legfontosabb eleme az ember
Art of WAR  |  2017. 05. 02., 14:25

A katonai repülés terén a tavalyi évben nem történt halálos kimenetelű légi baleset.

  • Székesfehérváron rendezték meg a repülésbiztonsági konferenciát
  • A sikeres elfogások száma a 2015-ös esztendőhöz képest jelentősen emelkedett
  • A katonai repülés terén a tavalyi évben halálos kimenetelű légi baleset nem történt
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülésbiztonság szakterületén ne kelljen keményen dolgozni azért, hogy tovább csökkentsük a fennálló kockázati tényezőket – hangzott el az MH Összhaderőnemi Parancsnokság repülésbiztonsági konferenciáján Székesfehérváron.
 
A dr. Orosz Zoltán altábornagy, a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese részvételével megtartott, április 26-ai konferencia megnyitóján Huszár János vezérőrnagy, az MH ÖHP parancsnoka elmondta: a katonai szervezet struktúrájának átalakítását követően a parancsnokságon belül immár önálló Repülésbiztonsági Osztály működik. 
 
„Leszögezhetem, hogy az elmúlt évek eseményeit tekintve nem kell olyan súlyos repülésbiztonsági kockázatról beszélnünk ami azonnali intézkedést igényelne és nem kell olyan légi közlekedési eseményt elemeznünk, amely ezt a szakterületet negatívan minősítené. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a repülésbiztonság legfontosabb eleme az ember, és az ezen a területen dolgozók felelősségteljes munkát végeznek, és ugyanilyen módon képzik is magukat” – hangsúlyozta Huszár János vezérőrnagy. 
 
Fotók: a szerző, Kálmánfi Gábor felvétele
 
Túróczi Zoltán ezredes, az MH ÖHP Repülésbiztonsági Osztályának vezetője elmondta, hogy a repülésbiztonság nem öncélú szakág, hiszen a repülés hívta életre, és azzal együtt fejlődött. Az elmúlt év eredményeit értékelve hallhattuk: a repült óraszám közel tíz esztendeje változatlan, azonban a 2017. évben érkező új kiképző repülőknek és a nagyjavításon átesett helikoptereknek és a megnövekedett Gripen éves repülési időnek köszönhetően a repülési óraszámok ebben az évben várhatóan nagymértékben növekedni fognak. Kiemelte: a katonai repülés terén a tavalyi évben halálos kimenetelű légi baleset nem történt – ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülésbiztonság szakterületén ne kelljen keményen dolgozni azért, hogy tovább csökkentsük a fennálló kockázati tényezőket. 
 
Az egyes alakulatokat tekintve Túróczi Zoltán ezredes közölte: az MH Pápa Bázisrepülőtéren eddig megvalósult; és a közeljövőben megvalósuló fejlesztések egy része (például madárriasztó jármű beszerzése) kifejezetten a repülésbiztonság szintjének növekedését szolgálják, folyamatban van a kecskeméti repülőtér kettős hasznosításba vételi eljárása, illetve ebben az évben indul a szolnoki repülőtér rekonstrukciója is. Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ tekintetében hallhattuk, hogy a sikeres elfogások száma a 2015-ös esztendőhöz képest jelentősen emelkedett. Ez azért is hasznos, vélte, mert a légi irányítóknak minél több gyakorlásra van szükségük - éppen ennek érdekében cél egy közös hajózó-légi irányító szimulátor életre hívása is. 

A konferencia zárásaként Huszár János vezérőrnagy megköszönte a szakmai értékeléseket, illetve a színvonalas előadásokat és balesetmentes repülést kívánt mindenkinek erre az évre is. 
 
 

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-11 10:21:28
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-25 13:49:47
„Az ejtőernyős állomány képességének fenntartása kihívás, felkészítésük nehéz, ám az alkalmazásuk pillanatában rendkívül fontos, nélkülözhetetlen szerepet kapnak” – nyitotta meg kötetlen hangnemben a 2024-es ejtőernyős napot Sánta Gábor dandártábornok, az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár parancsnoka.
2024-03-22 13:32:24
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.