2025. 01. 26.
Paula, Vanda
: 409 Ft   : 390 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Fejlődésben az ejtőernyős képesség

Fejlődésben az ejtőernyős képesség
Art of WAR  |  2020. 06. 15., 12:56
Fejlődésben az ejtőernyős képesség

Légcellás ejtőernyős csoport, valamint az őket támogató törzselem kiképzését és felkészítését tartja az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Dandár.

A nagymagasságú ejtőernyős képesség valójában egy folyamat, az első bekötött rendszerű ejtőernyős ugrástól kezdve készíti fel a katonát az ejtőernyős kijuttatási módra, és a kiképzés végére képessé teszi a légcellás ejtőernyővel történő, teljes felszereléses ejtőernyős ugrásra ismeretlen terepre, akár korlátozott látási viszonyok között is.

A képesség fenntartása és fejlesztése folyamatos erőfeszítést igényel. A nagymagasságú ejtőernyős képesség jelenlegi formájában a különleges műveleti zászlóalj megalakítását követően, 2009-ben jött létre. A csoport az MH 34. Bercsényi László Felderítő Zászlóalj nagy magasságú csoportját tekinti elődjének, akik megalapozták ezen kijuttatási mód gyakorlati alkalmazását.

Amikor nagymagasságú ejtőernyős műveletekről beszélünk, két kijuttatási módot különböztetünk meg. A nagy magasságon történő kiugrást alacsony nyitással-HALO (High Altitude Low Opening – amelyben a harcászati helyzet megengedi a célterület megközelítését a szállító légijárművel), illetve nagy magasságon történő kiugrást követő ejtőernyő nyitással-HAHO (High Altitude High Opening – amelyben a harcászati helyzet nem engedi meg a célterület megközelítését a szállító légijárművel ezért a távrepülés a megoldás)

A Magyar Honvédségben az MC-5–ös ejtőernyőrendszert és a hozzá kapcsolódó teherrendszert használják a katonák kiképzésére, de a többi, a haderőben rendszeresített ejtőernyővel is képesek gépelhagyására. Az ejtőernyős kiképzések során többségében Mi-8, Mi-17, vagy Mi-24 helikopterekből és a napokban „nyugállományba” vonuló An-26 repülőgépből történnek az ejtőernyős ugrások. Meg kell említeni a Pápa Bázisrepülőtéren települt HAW (Heavy Airlift Wing – Nehéz Légiszállító Ezred) kötelékében szolgáló C-17-es flottát is, akik szintén támogatják az ejtőernyős állomány képességének szinten tartását.

Elengedhetetlen, hogy a katonai szervezet kiválóan felkészült oktatói állománnyal rendelkezzen, amellyel képessé válik megtervezni és végrehajtani saját műveleteit. Az oktatóvá váláshoz minimum háromszáz ejtőernyős ugrással kell rendelkezni, és teljesíteni kell a kapcsolódó követelményeket. A kiválasztás és a kiképzés során folyamatos az együttműködés az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Speciális Ejtőernyős Kiképző Csoportjával. Számukra az ejtőernyős katonák kiképzése alaprendeltetésből eredő feladat, de tapasztalatuk és tudásuk meghatározó az oktatói állomány felkészítésében. A csoport többi tagja is – fejenként több mint kétszáz ugrással – tapasztalt ugrónak tekinthető.

A jelenlegi képzés során harcászati felszerelésben ugranak a katonák, ami a teljes ejtőernyő rendszerrel együtt meghaladhatja az ugró súlyát. Az ugrások nappal és éjszaka egyaránt folynak. A folyamatos kiképzés során hangsúlyt kap az úgynevezett instabil gépelhagyás is, amelynek során az ugrónak a levegőben stabilizálnia kell magát az ejtőernyő nyitása előtt, majd annak a meghatározott magasságon történő nyitása után biztonságosan földet érni, és természetesen a kijelölt feladatot végrehajtani. A képzés elemeinek tervezettnek és jövőbe mutatónak kell lennie.

A fejlődés iránti igény nagy, már képzés közben a következő lépést tervezik: ez az éjjellátó képesség beépítése lesz a légcellás ejtőernyős kiképzési rendszerbe. Emellett a csoport oktatói állománya megkezdte felkészülését a katonai tandem ernyő alkalmazására is, amely lehetőséget teremt nem csupán személyek, de nehezebb felszerelés szállítására, ezáltal nagyobb mennyiségű felszerelést is ki lehet juttatni a célterületre.

további fotókért kattintson a linkre!

Forrás: https://honvedelem.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2024-05-28 13:25:58
A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.
2024-05-24 10:15:38
A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Várhatóan január 25-én újraindítja Tel-Aviv-i járatait az Air France, de a közel-keleti konfliktust folyamatosan nyomon követi és a biztonsági helyzetnek megfelelően alakítja a menetrendjét. A Transavia France január 28-tól repülhet a közel-keleti térségbe.

  NÉPSZERŰ HÍREK