2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az AN/TPY-2 radarok többlépcsős modernizációs programja

Art of WAR  |  2016. 10. 10., 09:38

Megújul a ballisztikus rakéták elleni védelmi rendszer "mindent látó szeme”.

Az Amerikai Rakétavédelmi Ügynökség a Raytheon hadiipari vállalatot bízta meg a meglévő és újonnan hadrendbe állítani tervezett AN/TPY-2 radarok adórendszerének átalakítására, immáron GaN (Gallium Nitrid) félvezetők felhasználásával. A ballisztikus rakéták elleni védelmi rendszer egyik meghatározó radarja az új technológia alkalmazásától további képességjavulást remélhet, valamint a rendszer elavulását is késlelteti.

Az AN/TPY-2 radar jelenleg GaAs (Gallium-Arzenid) alapú félvezetőket használ a nagyteljesítményű, mikrohullámú adójel előállítása céljából. David Gulla, a Raytheon vállalat integrált védelmi rendszerek üzletágának, globális integrált szenzorok üzleti területért felelős alelnökeknént kijelentette: "A GaN technológiával készült alkatrészek jelentős, bizonyított előnyökkel bírnak az előző generációs, GaAs alapú félvezetőkkel szemben. Az új technológia alkalmazásával a Raytheon vállalat egy olyan fejlesztési irányt tud mutatni, amely alkalmassá teszi a rendszert, hogy még hatékonyabban védje az embereket és a kiemelt fontosságú létesítményeket a ballisztikus rakéták jelentette fenyegetések ellen otthon és külföldön egyaránt.”

A Raytheon vállalat közleménye alapján a GaN technológiával lehetőség nyílik a felderítési távolság, a felderítési valószínűség és a diszkriminációs képesség növelésére a gyártási költségek csökkenése mellett. Ez utóbbi, különleges tulajdonsága alkalmassá teszi a AN/TPY-2 radart a (légi) fenyegetettség szintjének megállapítására, azaz annak eldöntésére, hogy a detektált céltárgy harcászati robbanófej vagy közvetlen veszélyt nem jelentő "csali" vagy űrtörmelék.

A fejlesztési program létjogosultsága nem megkérdőjelezhető annak fényében, hogy több mint 6300 ballisztikus rakéta található a világon, melyek nem állnak NATO, kínai vagy orosz ellenőrzés alatt. Az évtized végére ez a szám akár 8000-re is emelkedhet.

Fordította: Vadász István

Forrás: MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

A Lufthansa Csoport légitársaságai mintegy 12,7 millió utast szállítottak 2017 szeptemberében, 17,8%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A rendelkezésre álló utaskilométerek száma 11%-kal haladta meg az előző évit, miközben az árbevétel 12,9%-kal nőtt.