Az USA tengerészgyalogsága a már megrendelt 1022 darab „bombabiztos” járműve mellé (amelyeket ez év végéig meg is kap) további 3000 darabot szeretne. Az ilyen kategóriába tartozó járművek zömét a Cougarok fogják adni, amelyekkel a legveszélyesebb küldetések során a páncélozott Hummereket szeretnék kiváltani.
A Cougar kialakításának köszönhetően a személyzet nagyobb biztonságban tudhatja magát, csakúgy, mint a még nagyobb Buffalóban. Ugyanakkor ezeket a jármüveket költségesebb üzemeltetni, és messze nem olyan alkalmazkodóképesek, mint a Hummerek. A Cougar és a Buffalók kialakítása során természetesen az utastér és a főbb jármükomponensek védelmét tartották szem előtt. A technológia Dél-Afrikából származik, amelyet természetesen az USA-ban az igényeknek megfelelően módosítottak és továbbfejlesztettek még 1998-ban. (A Dél-afrikai Köztársaság hadserege 14 000 aknabiztos kerekes jármüvel rendelkezik.) Az első, aknák és útszéli bombák elleni védelemmel ellátott konstrukciókat még a Balkánon vetették be békefenntartó küldetések során.
Négykerekü Cougar – a Hummereket váltja Irakban
A (kialakítástól függően) 7–12 tonnás Cougarnak kimondottan robbanószerkezetek és aknák mentesítésére szolgáló változata is létezik. A JERRV (Joint Explosive ordnance disposal Rapid Response Vehicles) a Cougar 12 tonnás változata, amellyel akár tüzváltás alatt is biztonságosan a helyszínre szállíthatja az utászokat, illetve lőszerészeket, akik felszámolhatják az útakadályt, vagy hatástalaníthatják a robbanószerkezetet. A hatkerekes változatban 16 fő fér el, míg a négykerekesben tíz. A teljesen felszerelt jármüvek 730 000 dollárba kerülnek.
Buffalo – amilyen ronda, olyan biztonságos
Az új, kerekes aknabiztos jármüvek közel ötödét a Buffalók adják, amelynek megjelenésében csak nehezen fedezhetők fel az amerikai Peterbilt nyerges vontatók vonalai. A Buffalo páncélzattal együtt 23 tonnásra sikeredett, darabára eléri a 740 000 dollárt. A védelem elég erős ahhoz, hogy ellenálljon aknáknak és robbanószerkezeteknek, amire szüksége is van, hiszen a Buffalo az orra előtt, általában 5 km/h sebességgel tolja az aknamentesítést szolgáló eszközt, ami az útjába akadó aknákat felrobbantja. A jármüvön elhelyezett elektronikának köszönhetően 90%-os felderítési aránnyal harckocsiaknákat is tudnak azonosítani. (A 90% arány úgy értendő, hogy tíz észlelésből egy téves, azaz vaklárma.) A jármü végsebessége 105 km/h.
A két jármü erősen specializált, így nem valószínü, hogy olyan színhelyeken, ahol aknák és egyéb robbanószerkezetek nem jelentenek veszélyt, bevetnék őket, hiszen üzemeltetésük lényegesen költségesebb, mint a Hummereké. Elsősorban Irakban azonban kiváló védelmet nyújtanak az ott szolgáló katonáknak.