2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bealkonyult a harckocsik gyártásának

Art of WAR  |  2007. 03. 22., 20:03

Nehéz idők járnak manapság a hajdan virágzó harckocsigyártó vállalatokra. A hidegháború vége óta nagyon kevés új harckocsitípus gördült le a gyártósorokról. A hidegháború éveiben a „több fegyver nagyobb hatalom” elmélet uralkodott. Nem győztük kapkodni a fejünket, hogy a keleti vagy a nyugati blokk melyik vadonatúj páncélos csodájára figyeljünk. Egyre szaporodtak a páncélosegységek világszerte és idehaza egyaránt. Mostanra azonban elfeledtük a tankokat. A szakértők szerint a harckocsi nem egyeztethető össze a mai harceljárásmódokkal. Nincs szükség a páncélvédettségére, a lánctalpakra és a tűzerőre.

Elértük azt a pontot, hogy többet költenek harckocsi-megsemmisítésre világszerte, mint fejlesztésre. Harckocsigyártással kevés ország foglalkozik, ilyen például Kína és Pakisztán, amelyek a T-72-est gyártják saját módosításaikkal. Ilyen Oroszország is, aki a T-90-esét tökéletesítgeti, az USA az Abramsszel vagy Franciaország a Leclerckel. A gyártott új példányszám azonban elhanyagolható. Manapság inkább az figyelhető meg, hogy a harckocsikat modernizálják, úgy, hogy például lakott területen belül is alkalmazhatóak legyenek. A Háború Müvészete oldalain is bemutattuk már a TUSK kiegészítőcsomagot, melyet az M-1A2 harckocsira szerelve alkalmaznak lakott területen belüli tevékenységhez. Ez lett a hajdan büszke páncélosokból.  A harckocsinak, de főleg a harckocsizónak azonban hiányoznak a széles arcvonalak, amikor légi csapás és a tüzérségi tüzelőkészítés után a gépesített lövészek előtt szétbontakozva mozgékonyságukkal és tüzerejükkel rést nyitottak az ellenség védelmének a vonalán, biztosítva ezzel a harc sikerét, és meg sem álltak a kijelölt terepszakasz birtokbavételéig.

A TUSK szerelvényei a búvónyílások körül

Amikor még számítottak...

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.