2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bealkonyult a harckocsik gyártásának

Art of WAR  |  2007. 03. 22., 20:03

Nehéz idők járnak manapság a hajdan virágzó harckocsigyártó vállalatokra. A hidegháború vége óta nagyon kevés új harckocsitípus gördült le a gyártósorokról. A hidegháború éveiben a „több fegyver nagyobb hatalom” elmélet uralkodott. Nem győztük kapkodni a fejünket, hogy a keleti vagy a nyugati blokk melyik vadonatúj páncélos csodájára figyeljünk. Egyre szaporodtak a páncélosegységek világszerte és idehaza egyaránt. Mostanra azonban elfeledtük a tankokat. A szakértők szerint a harckocsi nem egyeztethető össze a mai harceljárásmódokkal. Nincs szükség a páncélvédettségére, a lánctalpakra és a tűzerőre.

Elértük azt a pontot, hogy többet költenek harckocsi-megsemmisítésre világszerte, mint fejlesztésre. Harckocsigyártással kevés ország foglalkozik, ilyen például Kína és Pakisztán, amelyek a T-72-est gyártják saját módosításaikkal. Ilyen Oroszország is, aki a T-90-esét tökéletesítgeti, az USA az Abramsszel vagy Franciaország a Leclerckel. A gyártott új példányszám azonban elhanyagolható. Manapság inkább az figyelhető meg, hogy a harckocsikat modernizálják, úgy, hogy például lakott területen belül is alkalmazhatóak legyenek. A Háború Müvészete oldalain is bemutattuk már a TUSK kiegészítőcsomagot, melyet az M-1A2 harckocsira szerelve alkalmaznak lakott területen belüli tevékenységhez. Ez lett a hajdan büszke páncélosokból.  A harckocsinak, de főleg a harckocsizónak azonban hiányoznak a széles arcvonalak, amikor légi csapás és a tüzérségi tüzelőkészítés után a gépesített lövészek előtt szétbontakozva mozgékonyságukkal és tüzerejükkel rést nyitottak az ellenség védelmének a vonalán, biztosítva ezzel a harc sikerét, és meg sem álltak a kijelölt terepszakasz birtokbavételéig.

A TUSK szerelvényei a búvónyílások körül

Amikor még számítottak...

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 22., 13:32
Az Olasz Légierő a közelmúltban búcsúzott a HH-212A helikoptertől, amely több mint 40 év intenzív olaszországi és külföldi szolgálat után vonult nyugdíjba. A HH-212A típus hadrendbe állítása óta több mint 180 000 órát repült, és több száz életet mentett meg.
2024. 03. 11., 11:50
Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár katonái többhetes elméleti és gyakorlati képzés keretében sajátították el a Spike LR2 típusú páncéltörő rakéta használatát és karbantartását, a tatai laktanyában, illetve a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén, a Bakonyban.
2024. 03. 18., 15:07
2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.
2024. 03. 07., 11:04
Semmi, mert egy hasonló méretű, ARV vontatókocsi siet segítségére, hogy biztonságos helyre szállítsa. A pótolhatatlan eszköz kezelését öthetes kiképzés alatt sajátították el a hódmezővásárhelyi és tatai honvédek, tudásukról pedig a március első hetében rendezett táborfalvai vizsganapokon adtak számot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 27., 10:10
„Több évtized után indul újra a fegyvertervező és -gyártó mérnökképzés hazánkban” – többek közt erről állapodott meg dr. Czermann János a Neumann János Egyetem képviselőivel.
2024. 03. 19., 12:55
Március elején több magas szintű delegáció látogatott a nápolyi Szövetséges Összhaderőnemi Parancsnokságra. A látogatások célja az volt, hogy megtárgyalják és kidolgozzák a NATO déli szomszédságával (Közel-Kelet, Észak-Afrika és a Száhel régiók) kapcsolatos partnerségi terveket.
2024. 03. 11., 10:30
A hatvanas években három komolyabb, halálos áldozatokat követelő tűzeset történt az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozóin.
2024. 03. 07., 11:37
A római katolikus temetőben a csata emlékére állított obeliszknél a város és a honvédség képviselői koszorúztak.

  JETfly Magazin

20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.