2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Gondok az úszó harcjármű körül

Art of WAR  |  2007. 07. 06., 20:14

A US Marine Corps legfontosabb beszerzési programja, az expedíciós harcjármű (EFV – Expeditionary Fighting Vehicle) körül az utóbbi időkben kialakult problémákra reagálva a Pentagon a múlt hónapban elrendelte a zavaros harcjárműprogram felülvizsgálatát, a szerződések alapos felülvizsgálatát és átalakítását. Megváltoztatták a szállító felé történő kifizetések menetét, jelentősen növelték a kormányzati felügyeletet a program felett, és négy évvel elhalasztották a jármű rendszerbe állítását. A tengerészgyalogság eredeti elképzelése szerint 1013 db EFV-t rendeltek volna a jelenlegi partra szálló járművek lecserélésére. A tesztek során megmutatkozó műszaki hiányosságok és talán nem kis mértékben az aknáknak ellenálló, rajtaütés ellen védett (MRAP – Mine Resistant Ambush Protected) járművek sikere miatt, az eredeti rendelést visszamondva, azonban csak 573 db EFV-re tart igényt a tengerészgyalogság.

A gyártó cég, a General Dynamics, válaszul a tengerészgyalogság szerződésmódosítására, jelentősen, darabonként mintegy kétmillió dollárral megemelte az új kétéltü harcjármüvek árát.

A Pentagon döntése értelmében a programot mindezek után mégsem állítják le. Az EFV harcjármüvekre mindenképpen szükség van az elöregedő AAV-7-esek cseréjéhez. A jelenlegi prototípusok azonban nem felelnek meg a velük szemben támasztott követelményeknek. A szerződés új alapokra helyezéseképpen a technikai átalakításokat követően a General Dynamics újabb 7 darab kétéltüt gyárt le, és ad át a tengerészgyalogságnak tesztelésre. A tesztjármüvek várhatóan 2010-ben készülnek el, így a döntés, hogy lesz-e belőlük sorozatgyártás, 2011-ig is elhúzódhat. A program már eddig is csúszott négy évet, és nem valószínü, hogy 2025-nél hamarabb le fogják tudni cserélni a jelenleg rendszerben lévő kétéltüeket.

A US Marine Corps az EFV programba ez ideig csaknem kétmilliárd dollárt fektetett be. Az évek során a projekt teljes költsége 43%-kal emelkedett a tervezetthez képest, ami jelenlegi becslések szerint 13 milliárd dollár.

A késedelmes teljesítés és a müszaki problémák ellenére a General Dynamics már eddig is 80 millió dollár jutalmat, úgynevezett „ösztönzést” kapott.

A jármü egy szállítóhajó gyomrában 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.