2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

56 fegyverei: Csepel D-344

Art of WAR  |  2006. 10. 23., 13:53

A Csepel D-344 teherautó évtizedekig szolgált hűségesen a Magyar Néphadsereg, később a Magyar Honvédség csapatainál. A katonai szleng, csak Csepzon-nak hívta. Következzék egy kis Csepzon retro.

A Csepel Autógyár Nemzeti Vállalat 1949. november 19-én alakult meg, ám egy új modell fejlesztéséhez kevés volt az idő, ezért a korszerünek számító 1944-es osztrák Steyr D 380-as teherautó benzines és dízel változatának gyártási jogát szerezték meg. Sok eredeti alkatrész felhasználásával a prototípust a Csepel a Rábával és az Ikarusszal közösen készítette, a dízelhajtómüvet a Hofherr traktorgyárban tesztelték. Az első dízelmotor 1949. december 21-én, az első Csepel teherautó 1950. április 4-ére készült el, a sorozatgyártás 1951-ben indult, 1955-ben már a húszezredik gördült le a szalagról.

A 344-es Csepelt, vagy ahogy a honvédségnél elterjedten becézték, a "Csepzont" a D-350 -es tehergépjármü felváltására tervezték Tervezésénél főleg a katonai szempontokat vették figyelembe, de nem hagyták figyelmen kívül a gyengélkedő magyar szállítókapacitást és gyártóipart sem, ezért kompromisszumok sorozatát tartalmazza.

Hagyományos felépítésü gépjármü, az előkamrás nagyon jól sikerült dízelmotor az acéllemezből, hegesztéssel készült létraalváz elején hosszában beépítve található. Mögötte az 1+2 személyes vezetőfülke, amögött pedig a felépítmény található.

Rádiós, mühely, vízszállító, üzemanyagszállító, hütőkocsi, kenyérszállító, mentesítő gépkocsi és törzsbusz változatait is gyártották. Mára teljesen kivonták a rendszerből.

A Csepzon maga valójában

A csodálatos müszerfal

Végsebesség 120 km/h

Motortér felülnézetből

Adagoló, kompresszor és társai...

A négyhengeres, soros dízelmotor

Elölnézet

Hátulnézet

Technikai adatok: Típus: Csepel D-344 Össz. gördülőtömeg: 8700 kg Saját tömeg: 5700 kg Szállítható tömeg: 3000 kg Vontatható tömeg: 2000 kg Kerékképlet 4x4 Fajlagos teljesítmény: 8 kw/t Hosszúság: 6716 mm Szélesség: 2498 mm Magasság: 2775 mm Rakfelület mérete: 3923x2250 mm Hasmagasság: 270 mm Terepszög elől/hátul: 35°/25° Minimális fordulókörsugár: 9,75 m Nyomtáv elől/hátul 1780 mm/1720 mm Tengelytáv: 3750 mm Max. sebesség müúton: 82 km/h Üzemanyagtartály térfogata: 215 l Hatótáv müúton: 750 km Lejtőmászó képesség: 20° Gázlóképesség: 0,8 m Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/9.00-20

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.