2024. 07. 19. péntek
Emília
: 391 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

EAGLE II/EAGLE III páncélozott felderítő jármű

Art of WAR  |  2006. 04. 19., 07:48

Az Eagle páncélozott felderítő járművet a MOWAG (Motorwagenfabrik in Kreuzlingen, Svájc) gyártja.

A MOWAG svájci részlegének tulajdonosa a kanadai General Motors Defense, amely most a General Dynamics része. A jármüvet Dániában és Svájcban rendszeresítették. Az Eagle II páncélozott felderítő jármü feladatát a neve is tartalmazza; láthatóan is nehezebb és nagyobb erőforrással rendelkező jármü, mint az Eagle I. Az Eagle III egy tüzérségi megfigyelő jármü, mely a mélységben a saját csapatok előtti területen végzi tevékenységét.

A Svájci Hadsereg 156 darab Eagle I-est (1995-től) és 175 Eagle II-est (1999-től) állított hadrendbe. Az első 120 Eagle III jármüvet 2002 novemberében kezdték szállítani a részére. A Dán Hadsereg 36 darab Eagle I-es jármüvel rendelkezik.

A dánok jármüveiket az ENSZ békefenntartó misszióiban használták már (Boszniában és Albániában). A svéd Eagle jármüveket főleg felderítőcélokra használják.

2003 decemberében a MOWAG bejelentette, hogy fejleszti az Eagle IV 4 x 4 jármüvet. Ez a típus DURO felépítménnyel készül, melynek tömege 2400 kg, szélességét pedig 120 mm-rel csökkentették, hogy két teljesen felszerelt jármü elférjen egymás mellett a C-130 repülőgépen, előkészítés nélkül. Az Eagle IV karosszériáját és alvázát fejlesztett lövedék és akna elleni védelemmel látták el. Létezik nem páncélozott változata is.

EAGLE II RECONNAISSANCE VEHICLE (felderítő változat)

Bázisát az AM General HMMWV (High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle) jármü adja. A jármü páncélozott felépítménnyel és egy speciális, páncélozott MOWAG MBK2 típusú megfigyelőkupolával rendelkezik. Személyzete négy főből áll: vezető, parancsnok, rádiókezelő és figyelő.

A jármü páncélteste megvédi a benne ülőket a kézifegyverek lövedékétől. A páncélvastagság 100 mm, az alapjármü HMMWV-hez hasonlóan. A páncéltest védelme kiterjed a 30 m-nél távolabbról lőtt 5,56 mm-es lövedékekre és a 100 m-nél távolabbról lőtt 7,62 mm-es lövedékekre. A jármü szélvédője és oldalüvegei golyóállóak.

Eagle II

MOWAG MBK2 OBSERVATION CUPOLA (figyelőkupola)

A MOWAG MBK2 figyelőkupolát a jármü tetejének közepére telepítették. A kupola 360 fokban elforgatható. A jármü belseje ABV védelemmel ellátott (beleértve a kupolát is). 

A kupola jobb oldalára egy 7,62 mm-es géppuskát szereltek, melyhez 400 töltény tartozik. A géppuskát a személyzet tagjai használják a jármü védelmében. Az önvédelem növelésének érdekében hat vetőcsőből álló gránátvetőt helyeztek el a jármü hátsó részén. A kupola forgatása és emelése mechanikus úton történik.

EAGLE III ARTILLERY FORWARD OBSERVATION VEHICLE (tüzérségi megfigyelő jármü)

Az Eagle III-at célok felderítésére, megfigyelésére és járőrfeladatokra használják. Az Eagle III személyzete négy fő: a vezető és a navigációs tevékenységet végző (térképen tájékozódó) katona az első üléseken helyezkedik el, míg a figyelő-célfelderítő és a híradó katona a hátsó kabinban kapott helyet. A jármü szintén erős páncélzattal és - az aknák miatt - megerősített alvázzal rendelkezik.

Eagle III

Az electro-optical célfelderítő rendszert kombinálták egy terepi navigációs rendszerrel, így a célmeghatározás pontos koordináták megadásával történik. A Rheinmetall Defence Electronics (régebbi STN ATLAS Elektronik) BAA megfigyelőrendszert egy, a tetőn elhelyezett toronyba szerelték be. A torony tartalmaz egy hőképes kamerát, mely 7 km-ig hatásos, egy videokamerát és egy lézertávmérőt, melyek 10 km-ig hatásosak. A Honeywell cég fejlesztette ki a navigációs rendszert és a globális helymeghatározó rendszert.

A cél helyzetének meghatározása után a kommunikációs operátor közvetlen kapcsolat révén továbbítja az információt a tüzvezetési központnak, az pedig a tüzérütegeknek.

A vezetőtér (jobbra a navigációs helye)

Ajtó-ablak nyitva

TECHNIKAI ADATOK Hossz

4900 mm

Magasság 

1750 mm Szélesség

2280 mm

Súly (üresen) 

4100 kg Terhelhetőség

1400 kg

Harci súly 

5500 kg Motor

General Motors 6,5 liter Turbo, 4-stroke diesel

Üzemanyag-mennyiség

95 liter Sebességváltó

Automatic Hydra-Matic 4L 80E

Sebességi fokozatok

4 előre, 1 hátra ABV védelem

85 m³/h túlnyomásos rendszer

Maximális sebesség 

119 km/h Maximális hátrameneti sebesség

33 km/h

Emelkedőleküzdés

60% Lejtőleküzdés 

40%

Fordulásikör-átmérő

14,6 m Hatótávolság

450 km

Árokáthidaló képesség 

0,76 m

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, amellyel cargo részlegének flottája jövőre 17 példányosra bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását, hosszú távú megoldást kínálva a keresletnövekedésre.