2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

EAGLE II/EAGLE III páncélozott felderítő jármű

Art of WAR  |  2006. 04. 19., 07:48

Az Eagle páncélozott felderítő járművet a MOWAG (Motorwagenfabrik in Kreuzlingen, Svájc) gyártja.

A MOWAG svájci részlegének tulajdonosa a kanadai General Motors Defense, amely most a General Dynamics része. A jármüvet Dániában és Svájcban rendszeresítették. Az Eagle II páncélozott felderítő jármü feladatát a neve is tartalmazza; láthatóan is nehezebb és nagyobb erőforrással rendelkező jármü, mint az Eagle I. Az Eagle III egy tüzérségi megfigyelő jármü, mely a mélységben a saját csapatok előtti területen végzi tevékenységét.

A Svájci Hadsereg 156 darab Eagle I-est (1995-től) és 175 Eagle II-est (1999-től) állított hadrendbe. Az első 120 Eagle III jármüvet 2002 novemberében kezdték szállítani a részére. A Dán Hadsereg 36 darab Eagle I-es jármüvel rendelkezik.

A dánok jármüveiket az ENSZ békefenntartó misszióiban használták már (Boszniában és Albániában). A svéd Eagle jármüveket főleg felderítőcélokra használják.

2003 decemberében a MOWAG bejelentette, hogy fejleszti az Eagle IV 4 x 4 jármüvet. Ez a típus DURO felépítménnyel készül, melynek tömege 2400 kg, szélességét pedig 120 mm-rel csökkentették, hogy két teljesen felszerelt jármü elférjen egymás mellett a C-130 repülőgépen, előkészítés nélkül. Az Eagle IV karosszériáját és alvázát fejlesztett lövedék és akna elleni védelemmel látták el. Létezik nem páncélozott változata is.

EAGLE II RECONNAISSANCE VEHICLE (felderítő változat)

Bázisát az AM General HMMWV (High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle) jármü adja. A jármü páncélozott felépítménnyel és egy speciális, páncélozott MOWAG MBK2 típusú megfigyelőkupolával rendelkezik. Személyzete négy főből áll: vezető, parancsnok, rádiókezelő és figyelő.

A jármü páncélteste megvédi a benne ülőket a kézifegyverek lövedékétől. A páncélvastagság 100 mm, az alapjármü HMMWV-hez hasonlóan. A páncéltest védelme kiterjed a 30 m-nél távolabbról lőtt 5,56 mm-es lövedékekre és a 100 m-nél távolabbról lőtt 7,62 mm-es lövedékekre. A jármü szélvédője és oldalüvegei golyóállóak.

Eagle II

MOWAG MBK2 OBSERVATION CUPOLA (figyelőkupola)

A MOWAG MBK2 figyelőkupolát a jármü tetejének közepére telepítették. A kupola 360 fokban elforgatható. A jármü belseje ABV védelemmel ellátott (beleértve a kupolát is). 

A kupola jobb oldalára egy 7,62 mm-es géppuskát szereltek, melyhez 400 töltény tartozik. A géppuskát a személyzet tagjai használják a jármü védelmében. Az önvédelem növelésének érdekében hat vetőcsőből álló gránátvetőt helyeztek el a jármü hátsó részén. A kupola forgatása és emelése mechanikus úton történik.

EAGLE III ARTILLERY FORWARD OBSERVATION VEHICLE (tüzérségi megfigyelő jármü)

Az Eagle III-at célok felderítésére, megfigyelésére és járőrfeladatokra használják. Az Eagle III személyzete négy fő: a vezető és a navigációs tevékenységet végző (térképen tájékozódó) katona az első üléseken helyezkedik el, míg a figyelő-célfelderítő és a híradó katona a hátsó kabinban kapott helyet. A jármü szintén erős páncélzattal és - az aknák miatt - megerősített alvázzal rendelkezik.

Eagle III

Az electro-optical célfelderítő rendszert kombinálták egy terepi navigációs rendszerrel, így a célmeghatározás pontos koordináták megadásával történik. A Rheinmetall Defence Electronics (régebbi STN ATLAS Elektronik) BAA megfigyelőrendszert egy, a tetőn elhelyezett toronyba szerelték be. A torony tartalmaz egy hőképes kamerát, mely 7 km-ig hatásos, egy videokamerát és egy lézertávmérőt, melyek 10 km-ig hatásosak. A Honeywell cég fejlesztette ki a navigációs rendszert és a globális helymeghatározó rendszert.

A cél helyzetének meghatározása után a kommunikációs operátor közvetlen kapcsolat révén továbbítja az információt a tüzvezetési központnak, az pedig a tüzérütegeknek.

A vezetőtér (jobbra a navigációs helye)

Ajtó-ablak nyitva

TECHNIKAI ADATOK Hossz

4900 mm

Magasság 

1750 mm Szélesség

2280 mm

Súly (üresen) 

4100 kg Terhelhetőség

1400 kg

Harci súly 

5500 kg Motor

General Motors 6,5 liter Turbo, 4-stroke diesel

Üzemanyag-mennyiség

95 liter Sebességváltó

Automatic Hydra-Matic 4L 80E

Sebességi fokozatok

4 előre, 1 hátra ABV védelem

85 m³/h túlnyomásos rendszer

Maximális sebesség 

119 km/h Maximális hátrameneti sebesség

33 km/h

Emelkedőleküzdés

60% Lejtőleküzdés 

40%

Fordulásikör-átmérő

14,6 m Hatótávolság

450 km

Árokáthidaló képesség 

0,76 m

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 11:14
Idén a migrációs válsághelyzet kezelésében és a terrorizmus elleni harcban való részvételt is gyakorolják a szerb és a magyar hadihajósok.
2017-09-07 13:17:17
Az Egyesült Államok haditengerészete a többi nagy hadiflottával ellentétben nem állított hadrendbe csatacirkálókat, pontosabban fogalmazva csak majdnem, mivel közbeszólt a nemzetközi politika.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 11:16
A szakértő szerint nem várható fegyveres konfliktus Észak-Korea és az Egyesült Államok között.
2017. 09. 19., 09:34
Nem kellenek nagy dolgok ahhoz, hogy az ember jól érezze magát a bőrében, s ebből a hadsereg is rengeteget profitáljon.
2017. 09. 15., 11:41
Észak-Korea újabb rakétát bocsátott fel Phenjan egyik külső kerületéből keleti irányba, a rakéta átrepült Japán második legnagyobb szigete, Hokkaidó felett, majd a Csendes-óceánba csapódott – jelentették péntekre virradóra a hírügynökségek.
2017. 09. 12., 14:02
Visszautasította kedden Észak-Korea az ENSZ Biztonsági Tanácsának (BT) újabb, ellene hozott szankciós határozatát, és azt üzente az Egyesült Államoknak, hogy hamarosan soha nem tapasztalt szenvedésben lesz része.

  JETfly Magazin

A brit védelmi miniszter, Michael Fellon a napokban arról számolt be, hogy kollégájával, Khalid bin Mohammad Al-Attaiyah katari védelmi miniszterrel, szándéknyilatkozatot írtak alá 24 darab Eurofighter Typhoon eladásáról.