A BAE Systems 2008-ra elkészíti azoknak a kerekes és lánctalpas harcjárműveknek a prototípusait, melyek az amerikai hadsereg külhoni misszióinak meghatározó eszközei lehetnek a jövőben.
2003. év januárjában a US Army és a Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) a United Defense-et, valamint a General Dynamics Land Systemset (GDLS) és a Lead Systems Integratort (Boeing/SAIC) jelölte meg mint közös csapatot, hogy fejlesszék ki azokat a földi harcjármüveket, melyek a Future Combat Systems (FCS) részei lesznek. Meghatározta számukra, hogy különös figyelmet fordítsanak a jármüvek légi szállíthatóságára, ebből fakadóan a súlyuk csökkentésére.
A felsorolt fejlesztőcégek közül a Lead Systems Integrator (Boeing/SAIC) mint vezető (plusz két cég) kapta azt a feladatot, hogy ember által irányított jármüveket fejlesszen, de úgy, hogy az első egységet felállíthassák 2008-ban. Az egyik cég, a fent felsoroltak közül, a BAE Systems. Ők felelősek a jövőbeni gyalogsági harcjármü, müszaki-javító jármü, az eü. mentőjármü, az önjáró löveg (NLOS-C) és aknavető (NLOS-M) kifejlesztéséért.
A NLOS-C önjáró löveg
A BAE Systems ezek mellett erőfeszítéseket tesz még a jármüvek túlélőképességének, hibrid meghajtásának, ember nélküli jármüvek, elektrotermal ágyúlőszer előállításának és a lövedék röppályakutatásának terén. A BAE Systems már két hibrid meghajtású jármü prototípusát meg is építette. Az egyik az FCS-T, egy dízel- és elektromos meghajtású, lánctalpas harcjármü lítiumion-akkumulátorokkal. A másik az FCS-W típusnevet kapta, egy nyolckerekü gázturbina- és elektromos meghajtású jármü, melynek páncélteste kerámia, titánium, alumínium-lítium ötvözetből készül, polimer részekkel.
A Future Combat Systems lánctalpas harcjármüvének prototípusa 2008-ra fog elkészülni, 16 tonnás lesz. Természetesen szállítható C-130-as repülőgépen, bevethető bármilyen terepi viszonyok között felkészítés nélkül. A jármü meghajtása háromféle különböző módon lehetséges: motor-elektromos együttesen, csak motor és csak akkumulátor.
Az FCS-T lánctalpas harcjármü
A Future Combat Systems gumikerekes harcjármüvének prototípusa is kész lesz 2008-ra. Szállítható C-130-as repülőgépen, bevethető bármilyen terepi viszonyok között felkészítés nélkül. A jármü hibrid elektromos-gázturbina meghajtású - a hagyományos dízelmotor lecserélése gázturbinára 60%-os súlyveszteséget eredményezett. A jármü kétféle változatban áll rendelkezésre majd, 8x8-as és 4x4-es változatokban. A páncélzata kerámia, titánium, alumínium-lítium ötvözetből készül.
Az FCS-W 8x8 gumikerekes harcjármü