2024. 09. 11. szerda
Teodóra
: 397 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Paladin 155 mm-es ágyútarack

Art of WAR  |  2006. 04. 26., 21:51

Az önjáró tarack a Shoot and scoot harcászati eljárást alkalmazza: lövés után azonnal tüzelőállás-váltás következik.

A Paladin M109A6 típusú, 155 mm-es ágyútarackot a United Defense LP, Ground System Division (most BAE Systems Land and Armaments) és a Paladin Production Operation Centre gyártja az USA-ban. A Paladint 1994-ben használta először az amerikai és az izraeli hadsereg. Emellett még Kuvait és Tajvan is jelezte, hogy rendszeresíteni akarja haderejében.1999 júniusában az amerikai hadsereg megkapta az utolsó 950 db Paladin M109A6-ot. 2000-ben hét eszközt rendelt a US Army National Guard, és még további 18 darabot 2002 januárjában.

A Paladin

A Paladin ágyútarackot négyfős személyzet kezeli: parancsnok, vezető, irányzó, töltő-kezelő. Az eszköz képes különösebb technikai kiszolgálás nélkül önálló feladat-végrehajtásra. Biztonságos adatközlést végző kommunikációs berendezésekkel van ellátva, valamint önállóan kiszámolja és meghatározza a tüzeléshez szükséges adatokat.

A Paladin ágyútarackot használták már az Iraki Szabadság Hadmüveletben 2003 áprilisában, valamint Fallúdzsában 2004 novemberében.

A 155 mm-es M284-es ágyútarack maximális lőtávolsága 30 km. Az ágyú töltése félautomata töltőberendezés segítségével történik; nyolc lövés leadására képes egy perc alatt.Az eszköz automata tüzvezető rendszerrel és röppályaszámító géppel rendelkezik. Egy 12,7 mm-es géppuskát szereltek a torony jobb oldalára. A kezelőszemélyzet megóvása érdekében a jármüvet ellátták ABV védelemmel.

Az önjáró tarack teljesen önálló, még a lőszerutántöltést is egy kisegítő jármü végzi 

Az önjáró ágyútarack kommunikációs feladatait a VIC-1 Intercom, VRC-89 vagy SINCGARS egycsatornás rádióalrendszerekkel látja el.

A jármüvet egy 440 lóerős, DDEC8V71T típusú dízelmotor hajtja, melyet a Detroit Diesel Corporation gyárt. Váltómüvét az Allison állítja elő (ATD-XTG-411-4), mely négy előre- és két hátrameneti fokozattal készül.  

 

A leghatékonyabb és egyben legnehezebb tüzérségi eszköz az amerikai hadseregben

TECHNIKAI ADATOK

Maximális lőtávolság

30 km

Az ágyú töltése 

félautomata Lőszer-javadalmazás

39 db

Tüzgyorsaság

3 lövés/15 másodperc; 8 lövés/perc Tüzvezető rendszer

automata

Navigáció

inerciális helymeghatározó rendszer  Harci súly

29,074 tonna

Hossz

9,753 m Szélesség

3,149 m

Magasság

3,235 m Üzemanyag-feltöltés

604,6 liter

Sebesség

64,37 km/h Hatótávolság

344 km

Motor

ddec 8V71T, dízel, 440 lóerő Sebességi fokozatok

4 előre, 2 hátra

Elektromos energia

650 A, 24 V DC Kommunikáció

VIC-1, VRC-89 vagy SINCGARS

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.

  NÉPSZERŰ HÍREK