2017. 10. 17. kedd
Hedvig
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Paladin 155 mm-es ágyútarack

Art of WAR  |  2006. 04. 26., 21:51

Az önjáró tarack a Shoot and scoot harcászati eljárást alkalmazza: lövés után azonnal tüzelőállás-váltás következik.

A Paladin M109A6 típusú, 155 mm-es ágyútarackot a United Defense LP, Ground System Division (most BAE Systems Land and Armaments) és a Paladin Production Operation Centre gyártja az USA-ban. A Paladint 1994-ben használta először az amerikai és az izraeli hadsereg. Emellett még Kuvait és Tajvan is jelezte, hogy rendszeresíteni akarja haderejében.1999 júniusában az amerikai hadsereg megkapta az utolsó 950 db Paladin M109A6-ot. 2000-ben hét eszközt rendelt a US Army National Guard, és még további 18 darabot 2002 januárjában.

A Paladin

A Paladin ágyútarackot négyfős személyzet kezeli: parancsnok, vezető, irányzó, töltő-kezelő. Az eszköz képes különösebb technikai kiszolgálás nélkül önálló feladat-végrehajtásra. Biztonságos adatközlést végző kommunikációs berendezésekkel van ellátva, valamint önállóan kiszámolja és meghatározza a tüzeléshez szükséges adatokat.

A Paladin ágyútarackot használták már az Iraki Szabadság Hadmüveletben 2003 áprilisában, valamint Fallúdzsában 2004 novemberében.

A 155 mm-es M284-es ágyútarack maximális lőtávolsága 30 km. Az ágyú töltése félautomata töltőberendezés segítségével történik; nyolc lövés leadására képes egy perc alatt.Az eszköz automata tüzvezető rendszerrel és röppályaszámító géppel rendelkezik. Egy 12,7 mm-es géppuskát szereltek a torony jobb oldalára. A kezelőszemélyzet megóvása érdekében a jármüvet ellátták ABV védelemmel.

Az önjáró tarack teljesen önálló, még a lőszerutántöltést is egy kisegítő jármü végzi 

Az önjáró ágyútarack kommunikációs feladatait a VIC-1 Intercom, VRC-89 vagy SINCGARS egycsatornás rádióalrendszerekkel látja el.

A jármüvet egy 440 lóerős, DDEC8V71T típusú dízelmotor hajtja, melyet a Detroit Diesel Corporation gyárt. Váltómüvét az Allison állítja elő (ATD-XTG-411-4), mely négy előre- és két hátrameneti fokozattal készül.  

 

A leghatékonyabb és egyben legnehezebb tüzérségi eszköz az amerikai hadseregben

TECHNIKAI ADATOK

Maximális lőtávolság

30 km

Az ágyú töltése 

félautomata Lőszer-javadalmazás

39 db

Tüzgyorsaság

3 lövés/15 másodperc; 8 lövés/perc Tüzvezető rendszer

automata

Navigáció

inerciális helymeghatározó rendszer  Harci súly

29,074 tonna

Hossz

9,753 m Szélesség

3,149 m

Magasság

3,235 m Üzemanyag-feltöltés

604,6 liter

Sebesség

64,37 km/h Hatótávolság

344 km

Motor

ddec 8V71T, dízel, 440 lóerő Sebességi fokozatok

4 előre, 2 hátra

Elektromos energia

650 A, 24 V DC Kommunikáció

VIC-1, VRC-89 vagy SINCGARS

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.