A tárca és a honvédség elmúlt évét értékelve Hende Csaba honvédelmi miniszter hangsúlyozta, hogy a Honvédelmi Minisztérium célja – többek között - az egykor híres magyar hadiipari kapacitás újraélesztése, hiszen vannak olyan termékek, amelyek alkalmasak a hazai és a nemzetközi igények kiszolgálására. Napjainkig mintegy harminchárom darab új típusú üzemanyagtöltő gépkocsit rendszeresítettek a Magyar Honvédség katonai szervezeteinél.
A Gépjármü Beszerzési Program (GBP) keretében az orosz eredetü töltőgépkocsik kiváltásának céljából 2005 végén beszerezte a honvédség az első új típusú (ÜTG-10 RÁBA H-25) üzemanyagtöltő gépkocsit, amelynek tesztelése után üzembe állították a szériagépjármüveket, illetve bővítették a típusválasztékot: 2007-től ÜTG-18 MAN HX.32.440, 2009-től az ÜTSZFP-35 MAN TGA 33.480 típusokkal.
Napjainkig mintegy harminchárom darab új típusú eszközt rendszeresítettek a Magyar Honvédség katonai szervezeteinél. Az eszközöket - a GBP egyik fő alapelvének megfelelően - folyamatosan továbbfejlesztik az üzemeltetői igényeknek, valamint az technikai lehetőségeknek megfelelően. Így a 2008-tól gyártott eszköz esetében számos müszaki változás következett be. A RÁBA H25 típusú hordozó gépjármü (bázisjármü) többek között nagyobb teljesítményü (324 kW) és kedvezőbb káros anyag kibocsátású (Euro 4) motort kapott, tizenkét fokozatú automata váltóval szerelték fel. Az így korszerübbé váló hajtáslánc nagyobb manőverező-képességet biztosít a jármüvek számára és jobban megfelel a katonai felhasználás által támasztott igényeknek. Kísérleti jelleggel a szakfelépítményt alakmásító készlettel szállították le, amelynek következtében külsőleg egy teljesen hétköznapi, platós terepjáró gépjármü benyomását kelti, az üzemanyagtöltéssel összefüggő alapvető funkciók megtartása mellett. A legnagyobb fejlesztés az új töltőgépjármü intelligens hajtóanyag-elosztást vezérlő rendszerrel való ellátása, amely az új müködő egység „agyi” szerepét tölti be. Ez a PoenixEM- típusú GMFS- szoftverrel müködő berendezés, amely által elérhetővé válik a hajtóanyagok logisztikai tervezése. Ugyanezt a berendezést használja a Magyar Honvédség a telepített töltőállomásain is.
A PhoenixEM hajtóanyag-elosztást vezérlő rendszernek köszönhetően a Pápán települő NAMA (NATO Airlift Management Agency) és HAW (Heavy Airlift Wing) kötelékébe tartozó Boeing C-17 Globemaster III típusú repülőgépek - és az azokat kiszolgáló eszközök feltöltésében részvevő töltőgépkocsik és töltőállomást kiszolgáló rendszerek is - a mai kor színvonalának megfelelően biztosítják az „intelligens” üzemanyag kiszolgálást.
Az új hajtóanyag-elosztást vezérlő rendszer alapot teremt a gyorsan telepíthető és a tároló típusától függetlenül illeszthető megoldásokhoz. Lehetővé teszi a felhasználói igények és tapasztalatok folyamatos beépíthetőségét. A mai kor színvonalának megfelelően biztosítja az előbb említett üzemanyag kiszolgálást: vételezést, feltöltést, tartalékképzést (virtuális tartály), automatikus utánszállítás lehetőségét, illetve annak tervezését. A megvalósítás a gyakorlatban biztosítja az öt méteren belüli, zárt kommunikációt titkosított adatátvitellel (SSL). Európában a polgári életben hosszú évek óta használják ezt a rendszert. A cél az, hogy a katonai felhasználás kiemelkedően magas, egyedi követelményeinek megfeleljen, az esetleges nemzetközi együttmüködést segítse elő; utóbbit a rendszer többnyelvüsége teszi lehetővé. A mai technikai fejlettség berendezésenként ötvenmillió felhasználó húszévnyi tankolását képes megbízhatóan rögzíteni, tárolni, ellenőrizni és a logisztikai tervezéshez szükséges információkat előállítani. A GMFS- szoftver lehetővé teszi továbbá, hogy ezek az egységek hálózatban müködjenek, amellyel a több száz végfelhasználói ponttal rendelkező „cégek”-nél egy ember a teljes hálózat ellenőrzését, áttekintését naprakészen, néhány perc alatt, könnyedén képes végrehajtani. A fentiek ismeretében a Rába Jármü Kft. hadiipari beszállítóként új piacokon is előtérbe kerülhet a korszerü háromtengelyes üzemanyagtöltő katonai terepjáró gépkocsikkal.