A török védelmi minisztérium hadiipari titkársága (SSM) felbontotta a Kirpi (Sün) páncélozott harcjárművek szállításáról szóló szerződést az egyik legnagyobb török tehergépjármű vállalattal, a BMC Otomotiv ve Savunma Sanayi A.ª. céggel.
Információk szerint a BMC cég pénzügyi nehézségekkel küzd, aminek eredményeképpen nem tudta a megadott időben leszállítani a megrendelőnek a páncélozott harcjármüveket. A Hurriyet Daily News információja szerint a vállalatnak 2013. május 15-ig 175 darab Kirpi páncélozott gépjármüvet és 105 tehergépjármüvet kellett volna leszállítania. Korábban a céget már figyelmeztették a szerződés felbontására, amennyiben nem tartják be a határidőket.
A BMC vállalat 2009-ben kapott megrendelést 468 darab Kirpi páncélozott harcjármü szállítására. Egyes adatok szerint Törökország a mai napig mindössze 278 gépjármüvet vett át. A török védelmi minisztérium által megrendelt páncélozott gépjármüvek gyártása mintegy másfél évvel ezelőtt leállt. A Hurriyet információja szerint a szerződés 2,5 tonna teherbírású tehergépjármüvek szállítását is tartalmazza a szárazföldi erők számára.
A szerződésben foglaltak be nem tartása miatt a török védelmi minisztérium hadiipari titkársága 51,6 millió dollárt megvont (kötbér megfizetésére kötelezte) a BMC-től.
A Kirpi páncélozott harcjármüvek négy- és hatkerekü verzióban, összkerékmeghajtással készülnek. A négykerekü verzió mintegy 16 tonna, hossza pedig eléri a 7 métert.
A jármü STANAG 4569 szerinti 3-as páncélvédelemmel rendelkezik, fegyverzete 7,62 vagy 12,7 mm-es gépfegyver. A Kirpi 13 személy szállítására alkalmas, maximális sebessége 105 km/h, míg hatótávolsága 800 km.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.