Az orosz „Hadiipari Vállalat” „Krimszk” néven egy új, gumikerekes, hibrid meghajtású harcjárművet fejlesztett ki, amelynek már a tesztelését is megkezdték. A cég kommunikációs vezetője, Szergej Szuvorov elmondta, hogy a jármű képes hangtalanul mozogni és lehetséges akár távirányítással is működtetni.
A hangtalan haladásra képes harcjármü fejlesztése az orosz védelmi minisztérium felügyelete alatt zajlik. A jármüvet a BTR-90 páncélozott szállító harcjármü alapjain hozták létre. A jármü mozgását álló belsőégésü motor esetében energiatároló egységek (akkumulátorok) biztosítják. A távolság, amit a „Krimszk” az akkumulátorok segítségével képes megtenni jelenleg „nem nagy”. „Új típusú energiatároló egységek alkalmazása esetén ez a távolság akár tízszeresére is növelhető”, - mondta Szuvorov.
A „Krimszk” motorjának teljesítménye másfélszer gyengébb, mint a BTR-90-ben található, azonban ennek ellenére a tesztek során az úja harcjármü jobb eredményeket produkált.
Kiemelkedő volt a Kubinka repülőtéren végrehajtott kísérlet, amely során a 22 tonnás prototípus 33 másodperc alatt érte el a 80 km/h-s sebességet, maximális sebessége pedig 97 km/h volt. A „Krimszk” üzemanyag mennyisége 40 km/h-s sebességnél 940 km-es hatótávolságot tesz lehetővé.
A vállalat adatai szerint a július közepén lezajlott tesztek során a kísérleti példány leküzdött egy két méter széles árkot, 50 cm magas, függőleges falat és feljutott egy 30°-os emelkedőn. Egy BTR-80 páncélozott harcjármüvet vontatva a „Krimszk” 15°-os emelkedőre volt képes feljutni, majd földúton, 48 km/h-s sebességgel vontatta azt.
„Belátható időn belül a harcjármüvet új elveken – lézer, elektromágneses – müködő fegyverzettel tudjuk felszerelni”, - tette hozzá Szuvorov.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.