Az orosz „Hadiipari Vállalat” „Krimszk” néven egy új, gumikerekes, hibrid meghajtású harcjárművet fejlesztett ki, amelynek már a tesztelését is megkezdték. A cég kommunikációs vezetője, Szergej Szuvorov elmondta, hogy a jármű képes hangtalanul mozogni és lehetséges akár távirányítással is működtetni.
A hangtalan haladásra képes harcjármü fejlesztése az orosz védelmi minisztérium felügyelete alatt zajlik. A jármüvet a BTR-90 páncélozott szállító harcjármü alapjain hozták létre. A jármü mozgását álló belsőégésü motor esetében energiatároló egységek (akkumulátorok) biztosítják. A távolság, amit a „Krimszk” az akkumulátorok segítségével képes megtenni jelenleg „nem nagy”. „Új típusú energiatároló egységek alkalmazása esetén ez a távolság akár tízszeresére is növelhető”, - mondta Szuvorov.
A „Krimszk” motorjának teljesítménye másfélszer gyengébb, mint a BTR-90-ben található, azonban ennek ellenére a tesztek során az úja harcjármü jobb eredményeket produkált.
Kiemelkedő volt a Kubinka repülőtéren végrehajtott kísérlet, amely során a 22 tonnás prototípus 33 másodperc alatt érte el a 80 km/h-s sebességet, maximális sebessége pedig 97 km/h volt. A „Krimszk” üzemanyag mennyisége 40 km/h-s sebességnél 940 km-es hatótávolságot tesz lehetővé.
A vállalat adatai szerint a július közepén lezajlott tesztek során a kísérleti példány leküzdött egy két méter széles árkot, 50 cm magas, függőleges falat és feljutott egy 30°-os emelkedőn. Egy BTR-80 páncélozott harcjármüvet vontatva a „Krimszk” 15°-os emelkedőre volt képes feljutni, majd földúton, 48 km/h-s sebességgel vontatta azt.
„Belátható időn belül a harcjármüvet új elveken – lézer, elektromágneses – müködő fegyverzettel tudjuk felszerelni”, - tette hozzá Szuvorov.
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
Szolnokon tárgyaltak a Regionális Különleges Műveleti Komponens Parancsnokság tagországainak haderőnemi parancsnokai, az MH Összhaderőnemi Különleges Műveleti Parancsnokság által rendezett eseményen.
„És te készen állsz?” – ezzel a szlogennel várja a katonai szolgálat iránt érdeklődőket a Magyar Honvédség. A nagyszabású, egész éves toborzókampány kezdete alkalmából rendezett sajtótájékoztatót 2023. február 13-án tartották meg a Bálnában.
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.
Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.