2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hangtalan harcjárművet fejlesztenek Oroszországban

Art of WAR  |  2013. 07. 31., 09:37

Az orosz „Hadiipari Vállalat” „Krimszk” néven egy új, gumikerekes, hibrid meghajtású harcjárművet fejlesztett ki, amelynek már a tesztelését is megkezdték. A cég kommunikációs vezetője, Szergej Szuvorov elmondta, hogy a jármű képes hangtalanul mozogni és lehetséges akár távirányítással is működtetni.

A hangtalan haladásra képes harcjármü fejlesztése az orosz védelmi minisztérium felügyelete alatt zajlik. A jármüvet a BTR-90 páncélozott szállító harcjármü alapjain hozták létre. A jármü mozgását álló belsőégésü motor esetében energiatároló egységek (akkumulátorok) biztosítják. A távolság, amit a „Krimszk” az akkumulátorok segítségével képes megtenni jelenleg „nem nagy”. „Új típusú energiatároló egységek alkalmazása esetén ez a távolság akár tízszeresére is növelhető”, - mondta Szuvorov.

A „Krimszk” motorjának teljesítménye másfélszer gyengébb, mint a BTR-90-ben található, azonban ennek ellenére a tesztek során az úja harcjármü jobb eredményeket produkált.

hangtalan harcjármü

Kiemelkedő volt a Kubinka repülőtéren végrehajtott kísérlet, amely során a 22 tonnás prototípus 33 másodperc alatt érte el a 80 km/h-s sebességet, maximális sebessége pedig 97 km/h volt. A „Krimszk” üzemanyag mennyisége 40 km/h-s sebességnél 940 km-es hatótávolságot tesz lehetővé.

A vállalat adatai szerint a július közepén lezajlott tesztek során a kísérleti példány leküzdött egy két méter széles árkot, 50 cm magas, függőleges falat és feljutott egy 30°-os emelkedőn. Egy BTR-80 páncélozott harcjármüvet vontatva a „Krimszk” 15°-os emelkedőre volt képes feljutni, majd földúton, 48 km/h-s sebességgel vontatta azt.

„Belátható időn belül a harcjármüvet új elveken – lézer, elektromágneses – müködő fegyverzettel tudjuk felszerelni”, - tette hozzá Szuvorov.
Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.