2023. 09. 22. péntek
Móric
: 387 Ft   : 363 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A SHADOW RST-V felderítő, információszerző, célfelderítő jármű

Art of WAR  |  2006. 06. 12., 08:42

A US Marine Corps és a US Army, Special Operations Command egy, a mélységben tevékenykedő jármű kifejlesztését végzi. A projekt neve: Shadow.

A Shadow RST-V (árnyék) egy felderítő, információszerző (hírszerző), az ellenség mélyégében lévő, eddig fel nem derített, fontos célok helyét meghatározó és jelentő jármü. Kifejlesztését a General Dynamics Land Systems végzi.

A Shadow RST-V egy 4 x 4-es hibrid meghajtású jármü, mely a felderítő, információszerző, és célfelderítő feladatok mellett C3I (parancsnoki, ellenőrző, kommunikációs) és terepjáró képességekkel is rendelkezik. A jármü feladatai a következők: mélységi figyelő, mélységi légi ellenőrző, felderítő, harcfeladatot végrehajtó, harctéri segélyhely, légvédelmi, logisztikai, személyszállító, páncéltörő és aknavető-szállító.

A Shadow RST-V

A SHADOW RST-V PROGRAM

1997-ben az ONR és a DARPA nyerte a General Dynamics Land Systems (GDLS) és a Lockheed Martin Missiles and Fire Control pályázatát, hogy kifejlesszen egy új, felderítő jármüvet, melyet át lehet alakítani különböző küldetések különböző igényeinek. A US Marine Corps ezzel a jármüvel akarja kiegészíteni (leváltani) a jelenleg ilyen feladatokat végrehajtó M151 A2-eseit és a HMMWV-it.

1999-ben a GDLS már arra kötött szerződést, hogy megindítsa a Shadow RST-V fejlesztési program második fázisát. A fő alvállalatok a következők voltak: Magnet Motors (Németország), General Dynamics (Kanada) és a Signature Research (USA).Az első négy darab RST-V jármü 2002-ben készült el.

2005. május hónapban a GDLS cég az akkor meglévő RST-V-k továbbfejlesztésére nyert pályázatot. A projekt lényege az elektromos meghajtás és áramellátás továbbfejlesztése volt.

A JÁRMÜ ADATAI

A Shadow RST-V személyzete négy fő. A jármü személyzetének ülései annak középpontjához vannak közel (az Oregon Aero gyártja). Az ablakai golyóállóak. Két oldalajtó és egy hátsó rámpa van a jármüvön.

A karosszéria alumíniumból van. Az opcionálisan felszerelhető páncélkiegészítők megvédik a jármüvet a kézifegyverek és aknák hatásától.

FEGYVERZET

7,62 mm-es, 12,7 mm-es géppuskát, 40 mm gránátvetőt, Objective Crew Served Weapont, OCSW-t (XM307 automata fegyver), Javelin vagy TOW páncéltörő rakétát lehet szerelni rá.

A Shadow felszerelhető még önvédelmi célokat szolgáló jelzőradarral és rakéták közeledését észlelő-riasztó rendszerrel.

Fegyverrel felszerelt változat

INFORMÁCIÓSZOLGÁLTATÓ RENDSZER

Egy 3 m hosszú tartórúdon helyezkedik el egy elektrooptikai érzékelőcsomag, melyet  a General Dynamics fejlesztett ki. A csomag tartalmaz egy nappali és éjszakai érzékelőt, melyek 3-5 mikronos technológiával müködnek. Az érzékelők egy speciális helymeghatározó rendszerhez csatlakoznak.

A háromméteres tartókonzolon vannak az érzékelők

A kommunikációs rendszer az ITT SINCGARS ASIIIP VHF transzponderét használja, valamint müholdas távközlés is alkalmazható.

MEGHAJTÁS

A Shadow RST-V-nek hibrid-elektromos meghajtása van, melynek alapját azért egy, a jármü orr-részében elhelyezett, direkt befecskendezésü, 2,5 literes DI-4V motor adja, mely a Detroit Diesel terméke. Ennek a motornak a teljesítménye 114 kW. A dízelmotor müködtet egy 110 kW-os, a Magnet Motors által gyártott generátort, mely négy darab 50 kW-os elektromos motort hajt (kerekenként egyet). A müködés során folyamatosan töltődik két darab SAFT típusú Li-ion akkumulátor, mely az energiát szolgáltatja az elektromos motoroknak, ha a dízelmotor nem müködik. 

A jármüvet ellátták egy pneumatikus rendszerrel, mellyel lehet változtatni annak magasságát az útviszonyoknak és szállítási feltételeknek megfelelően.

A magasság állítható

Tesztelés nehéz terepen

A jármü maximális közúti sebessége 112 km/h. Üzemanyagtartálya 95 literes. Hatótávolsága 758 km (50 km/h átlagsebességgel), kizárólag elektromos meghajtással 32 km megtételére képes az eszköz.                              Hossz: 5,45 m Szélesség: 2,057 m Maximális magasság: 1,674 m Minimális magasság: 1,397 m Harci súly: 3629 kg A rakomány súlya: 1360 kg

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 08. 15., 14:36
Azok a fiatalok, akik kifejezetten a Lynx páncélozott gyalogsági harcjárművek kezelői, toronylövészei, vagy ezekkel a harcjárművekkel harcba szállított lövészkatonák szeretnének lenni, bruttó 737 ezer forintos illetményt kapnak. Ezt Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter jelentette be augusztus 11-én, Szentesen.
2023-09-07 15:38:52
Ha érdekel a katonák élete és még nincs programod szombatra, akkor két helyen is tárt karokkal vár a Magyar Honvédség. Az MH Dánielfy Tibor 205. Légvédelmi Rakétaezred és az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (MH BHD) is nyílt napot, illetve családi napot tart szeptember 9-én.
2023-08-08 11:33:57
A Magyar Honvédség két H145M helikoptere kirepült Szlovéniába, hogy az elmúlt időszak egyik legnagyobb természeti katasztrófája utáni mentési munkálatokat segítse - közölte a Honvédelmi Minisztérium (HM) augusztus 7-én, hétfőn az MTI-vel.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 09. 20., 11:09
Magyar fejlesztésű és magyar gyártású felszereléssel kívánjuk ellátni a Magyar Honvédséget – jelentette ki Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a NATO DIANA Innovációs Héten.
2023. 09. 19., 14:16
Interjú dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2023. 09. 18., 10:06
A legenda szerint, amikor egy hadifogságba esett német tiszt közelebbről is megnézhetett egy Sherman harckocsi-csoportosítást, azt mondta: „Egy Tigrisünk tíz ilyen harckocsival felér, csak az a baj, hogy Önöknek mindig van egy tizenegyedik.”
2023. 09. 15., 11:14
Az MH Klapka György 1. Páncélosdandár újonnan megnyílt toborzópontján várják azok jelentkezését, akik érdeklődnek a katonai pálya iránt és szívesen csatlakoznak az alakulathoz hivatásos vagy szerződéses katonaként, illetve polgári alkalmazottként.

  JETfly Magazin

Egy egészen friss hír nyugati szomszédunktól: a 2023. szeptember 20-i bejelentés értelmében Ausztria - hazánkhoz hasonlóan - szintén a brazil KC-390-es közepes, többfeladatú katonai szállító repülőgépet vásárolja meg.