Az Achzarit gyalogsági harcjárművet az izraeli hadsereg számára fejlesztették ki. Egy olyan jármű megalkotása volt a cél, amely a harctevékenységek során képes követni és együtt mozogni, valamint harcolni a Merkava harckocsikkal (Mk1, Mk2).
A jármü sorozatgyártását, költséges tesztek után 1988-ban kezdték el. Az Achzarit jármü a többszörösen átalakított és továbbfejlesztett, orosz T-54/T-55 harckocsi bázisán jött létre. A páncéltestet teljesen átalakították. A régi orosz harckocsit úgy formálták át, hogy a kezelőszemélyzetnek és a gyalogságnak külön teret alakítottak ki, és egy új motor került a hátsó részbe. A jármüvet passzív reaktív páncélzattal borították be. Ennek köszönhetően talán a legjobban védett gyalogsági harcjármüvet sikerült létrehozni.
Összesen tíz katona fér el a jármüben. A vezető és a parancsnok a jármü elején, baloldalt helyezkedik el. Egy fő géppuskakezelő (7,62 mm) tőlük jobbra kapott helyet. A vezető kilátását 4 db nappali periszkóp biztosítja (további 6 db található még a jármüvön a hátsó részben). A géppuskakezelő egy RAFAEL, 7,62 mm-es M240 típusú géppuskát kezel, melyet biztonságosan tud üzemeltetni a jármü belsejéből. Nappali-éjjeli csatornás irányzóberendezés áll rendelkezésére. Három darab 7,62 mm-es géppuskaállvány található még a jármüvön - egy a parancsnok búvónyílásánál, kettő pedig a deszanttérnél. A páncéltest mindkét oldalán található 6 db IMI CL-3030 típusú ködgránátvető, melyhez hasonlóval csak az izraeli harckocsikon találkozhattunk idáig. Ez hatfajta különböző típusú gránát kilövésére alkalmas.
A hét fő lövészkatona foglal helyet hátul. A vezetőnek, a parancsnoknak és a géppuskakezelőnek búvónyílás is ki lett alakítva. Ezenfelül két búvónyílás található még a jármü tetőrészén: egy a jármü közepénél, egy pedig hátul. A gyalogság az Achzarit harcjármüvet elhagyhatja a felső búvónyílásokon (az előbb említett két darab), valamint egy speciális, hidraulikus úton nyíló folyosón a jármü hátsó részén, a jobb oldalon.
Jól látható a hátsó ajtó
Az eredeti orosz motort lecserélték egy NIMDA motorra. Ez a kisméretü, roppant erős motor teszi lehetővé azt, hogy a katonák ki-be szállhassanak a jármü hátsó részén.Az Achzarit Mk 1 motorjának típusa: Detroit Diesel 8V-71 TTA folyadékhütéses motor. Teljesítménye: 650 lóerő. A sebességváltó típusa: Allison XTG-411-4 hidrokinetikus automata váltó. Az Achzarit Mk 1 motorjának típusa: Detroit Diesel 8V-92 TA motor. Teljesítménye: 850 lóerő. A váltó típusa: Allison XTG-411-5 automata váltó.
Kiváló terepjáró képességekkel rendelkezik
A meghajtás mellett még a felfüggesztésen is változtattak, aminek eredményeként jobb terepjáró képességekkel rendelkezik.
A harcjármü harci súlya: 44 tonna.
A harcjármübe beépítésre került tüzérzékelő és -oltó, emellett ABV védelmi berendezés is. A ködösítés lehetősége, mint jól bevált harckocsi-önvédelmi tevékenység, ennél a jármünél is megmaradt.
Oszlopmenetben lakott területen