A Bradley harcjárművek 1981 óta állnak szolgálatban az amerikai hadseregnél. Részt vettek az Öböl-háborúban, és az iraki harcokban is komoly tűztámogatást nyújtottak a gyalogságnak.
A Bradley család gyártását 1980-ban az amerikai szárazföldi haderő megrendelésére a BAE System Land & Armaments cég kezdte meg. A jármü két változatát 1981-ben állították hadrendbe. A 6 fő lövész szállítására alkalmas páncélos a Bradley M2, míg a felderítő a Bradley M3 típusnevet kapta.
A Bradley M2 típusú lövész...
...és az M3 típusú felderítő változata
A lánctalpas hossza 6,55 méter, míg szélessége 3,61 méter; a 2,562 méteres magasságával pedig kiemelkedik a hasonló típusú harcjármüvek közül. A harcjármütest hegesztett alumínium és speciális szerkezetü páncéllapokból épül fel. Kiegészítésként passzív védelmet nyújtó acélpáncélzattal is felszerelték.
A Bradley később reaktív páncélzatot kapott
A 21 tonnás Bradley a maximális, 66 km/h-s sebességét egy 8 hengeres, vízhütéses Cummins dízelmotor segítségével éri el. A sebessége alapján inkább a lassabb harcjármüvek közé sorolható. Az erőátvitelt egy háromfokozatú hidromechanikus rendszer biztosítja. A jármü egy vízsugárhajtómü segítségével úszni is képes, az így elérhető sebessége alig több mint 7 km/h.
A bal oldalon látható deszantajtó mellett a vízsugárhajtómü található
A fő fegyverzete az ATK Ammunition Systems 25 mm-es M242 Bushmaster típusú gépágyúja. Tüzgyorsasága 200 lövés/perc, azonban ez különböző beállításokkal tovább növelhető. A torony jobb oldalára építették be a 7,62 mm-es M204C típusú párhuzamosított géppuskát. Az M2-t Raytheon TOW BGM-71 típusú páncéltörő rakétával is ellátták, melynek hatótávolsága közel 4 kilométer.
A Bushmaster gépágyú tüzgyorsasága nem verhetetlen
...a TOW BGM-71 páncéltörő rakéta azonban annál hatékonyabb
Az Öböl-háború rávilágított arra, hogy a Bradley család módosítása időszerü és elengedhetetlen. Az "A3"-nak keresztelt program 1998-ban indult be, melynek első körében 600 jármü átalakítását kezdték meg. A felújított jármüvek M2/A3 és M3/A3 néven kerültek vissza a csapatokhoz. 2005 februárjában újabb 120 páncélos felújítását kezdték meg. Még ugyanezen év júniusában további 450 harcjármü módosítását ütemezték be. Az átalakítás során a DRS cég hőkamerás irányzékával és integrált adatrendszerével egészítették ki. A személyzet digitális kijelzőket kapott, amelyen az irányzékok képei mellett más fontos adatok is megjelennek. A páncélos vezetője olyan kijelzőt kapott, melyen az éjjellátó rendszer képe szinte a nappali képnek megfelelő minőségben látszik.
Az új irányzórendszer növelte a jármü hatékonyságát
Ez a ma is korszerü jármü a módosításoknak köszönhetően még éveken keresztül fogja szolgálni az amerikai katonákat.