A UK Ministry of Defence 2003-ban választotta ki a Panther könnyű páncélozott járművet a brit hadsereg jövőbeni parancsnoki és összekötő járműjévé.
Az első 401 db jármü megrendeléséről szóló szerződés 2003 novemberében született meg (további 400 db van tervben). A jármü a Panther Command and Liaison Vehicle (CLV, Párduc Parancsnoki és Összekötő Jármü) nevet kapta.
Panther CLV
A megrendelt jármümennyiségnek 2006-2009 között kell elkészülnie és leváltania ugyanezen kategória kiöregedett jármüveit, olyanokat, mint a Land Rover, Saxon, FV432, és számos más, hasonló feladatokat ellátó lánctalpas eszközöket. A jármü szintén rendszerben lesz a Royal Air Force-nál.
2006-ban elkezdik a jármüvek csapatpróbáit, és az első 50 db jármü rendszerbe állítása 2007-ben várható.
A JÁRMÜRŐL ÁLTALÁNOSSÁGBAN
A jármü kialakítása az olasz Iveco Defence Vehicles Division tervei alapján folyik. A kiváló harcászati és mozgékonysági képességek mellett a tervezők nagy figyelmet fordítottak a taposó- és harckocsiaknák elleni védelem, valamint a páncélvédettség hatékonysága terén. Békefenntartó missziókban a személyzet tagjai maximális védelmet élveznek a helyi villongásokban való részvétel során a jármüvet ért támadásokkor. Fegyveres konfliktusokban a jármü használható felderítő, parancsnoki, összekötő feladatokra, valamint bázisán kialakítható fegyverrel szerelt változat (rászerelve géppuska, páncéltörő rakétakomplexum stb.).
A jármüveket a Bowman harcászati-kommunikációs berendezésével szerelik fel, melyet a General Dynamics UK gyárt.
2004 júniusában a Thales Defence Optronics céget választották ki, hogy a jármüvezető részére éjszakai vezetéshez alkalmas optikai berendezést gyártson.
KIALAKÍTÁS
A kialakításnál az egyik fő tényező a vezetőülés és a személyzeti kabin legtávolabbi elhelyezése volt a kerekektől. Mindez azért, hogy aknarobbanáskor védve legyen a személyzet. A haspáncél úgy lett kialakítva (V forma), hogy aknarobbanáskor annak pusztító energiáját elvezesse a jármütől kifelé.
A páncéltest hátsó része is egy speciális fémötvözetből készült, szintén az aknavédelem miatt.
Nincsenek nehéz, súlyos fémből készült alkotóelemek a jármü hasi részén, így ugyanis aknarobbanáskor az esetleges leszakadó részek nem sértik annyira súlyosan a bent ülőket. Egy könnyü, háromrétegü szendvicspáncél alkotja a jármü alvázát.
A tengelytávolságot tekintve kétfajta jármü létezik: a 3200 mm-es és a 3500 mm-es tengelytávú.A páncéltest nagy ellenálló képességü acélból készül.
A jármü oldalnézetből
A SZEMÉLYZET KABINJA
Két állítható, aknabiztos ülés található elöl (természetesen a vezetőé és a parancsnoké) és három hátul. Az ülések nincsenek fixen rögzítve (hegesztve) a padlóhoz. A jármüben bukócső is található (mint a versenyautókban).
Légkondicionáló és fütés természetesen van a jármüben. A szélvédők (két részből állnak) és az oldalüvegek golyóállóak.
PÁNCÉLVÉDETTSÉG
A páncélvédettség változtatható. A jármü a feladatnak megfelelő páncélcsomaggal szerelhető fel. Az alappáncél ellenáll a kézifegyverek tüzének és az aknák és gránátok repeszeinek.
ÖNVÉDELMI FEGYVERZET
A BAE Systems gyártja az önvédelmi fegyver tüzelőállását a jármü részére. Ebben található a Surveillance, Target Acquisition Weapon Sight (STAWS, nappali-éjszakai irányzék), valamint az Enforcer Remote Controlled Weapon Station (RCWS, távirányított fegyverállvány).
A fegyver lehet egy 7,62 mm-es vagy 12,7 mm-es géppuska, illetve egy 40 mm-es automata gránátvető.
Géppuskával szerelt változat
AZ IVECO F1C MOTOR
A 3 literes, Euro 3-as Iveco F1C motor 136 kW-os teljesítményt ad 3700-as fordulaton.
SZÁLLÍTHATÓSÁG
A 2050 mm szélességü jármü, mely 6500 kg-ot nyom, légi úton szállítható: EH101 repülővel két jármü, C-27J, C160 Transall, C-130J gépekkel két jármü és helikopterekkel CH-53-mal és CH-47-tel két jármü.
MOZGÉKONYSÁG
A jármü maximális közúti sebessége 130 km/h, hatótávolsága kb. 500 km. Automata sebességváltója hat előre- és egy hátrameneti fokozatot biztosít. A fordulási sugár 14 m. 30%-os lejtő és 60%-os emelkedőleküzdési képességgel rendelkezik az eszköz.
A jármü képes leküzdeni 0,85 m mélységü gázlót felkészítés nélkül, minimális felkészítéssel pedig 1,5 m mélységü vízi akadály leküzdésére is képes (nem úszóképes). A kerékfelfüggesztésnek köszönhetően 4,2 tonna pluszsúllyal terhelhető a gépkocsi.