Az olasz Iveco új VTLM (könnyű taktikai többfeladatú jármű) járművén néhány ötletes újítást vezettek be az iraki harctéren szerzett tapasztalatok alapján, amelyek aknára futás vagy robbanószerkezetek behatásai elől nagymértékben megnövelik az utasok túlélési esélyeit.
A típus egyik előnye, hogy a páncélzat már a gyártás során, a váz és felépítmény részeként kerül a helyére, ezzel is növelve a jármü szerkezetének erősségét, nem úgy, mint a jelenleg használt jármüveknél, ahol a páncélzatot utólag szerelték fel, megváltoztatva ezzel a jármü paramétereit is. Ilyen jármüveket akkor érdemes beszerezni, ha feltételezhető, hogy a küldetések nagy részét úton fogják végrehajtani. Így például Irakban ugyancsak hasznára válna az ottani erőknek, csakúgy, mint egyéb olyan helyeken és békefenntartó küldetésekben, ahol a helyi biztonság nem épp a legerősebb. Ugyanakkor Afganisztánban valószínüleg kisebb hatékonysággal lehetne használni, hiszen ott úthálózatról jóformán nem lehet beszélni.
A 7 tonnás jármü 4 fő szállítására nyújt helyet, és ellenáll útszéli robbanószerkezetek behatásainak. A jármü alvázának alja V alakú, így ha a jármü aknára futna, a robbanás erejét ez a kialakítás eltereli a jármü alól. Az üléseket nem fixen rögzítették a padlóhoz, így függőleges irányban képesek mozogni, ezzel is segítve az ülésen utazókat a lökéshullámok elviselésében
Eddig Olaszország, Belgium, Norvégia és Nagy-Britannia rendelt a VTLM-ből, amelynek gyártása még csak tavaly indult be. A megrendelésállomány már most is meghaladja a 2000 darabot, ám teljes kihasználtság mellett is csupán évi 500 darabot képesek gyártani. A 4,5 méter hosszú, 2 méter magas és 2,4 méter széles jármüre gépágyú vagy tankelhárító rakéta szerelhető. Egy jármüért mindössze 270 000 eurót kérnek.