A májusi repülési statisztikák az Amerikai Egyesült Államokban ezúttal kedvezőbben alakultak az előző hónapiaknál. Az oldtimer események között azonban sajnos most is előfordultak súlyos kimenetelű balesetek, illetve különböző mértékű gépsérülések. A feljegyzett esetek között találunk egy könnyebb futóműhibát és kényszerleszállást, valamint két repülőgép-lezuhanást. Ezek közül is a május 23-án bekövetkező tragédia egyszerre két halálos áldozatot követelt, amikor vízbe csapódott egy Boeing A75N1 (PT-17) Stearman. Szintén ide tartozik, de már az örvendetesebb hírek közé, hogy még a hónap elején megkezdődött Patton tábornok gépének felújítása, valamint a Collings alapítvány McDonnell-Douglas TA-4J Skyhawk repülőgépének sikeres berepülése.
Az USA-ban az oldtimer repülés továbbra is veszélyes üzemnek tekinthető, elsősorban az öreg masinák nagy karbantartási igénye, másodszor az esetleges emberi tényező miatt. A május hónap bár kevesebb tragédiát hozott magával, mégis bekövetkezett néhány repülőesemény, amely a statisztikákat tovább növeli.
A hónap elején, egész pontosan május 1-jén az N552CY jelzésü Nanchang CJ-6A típusú repülőgép hajtott végre kényszerleszállást az arizonai Phoenix közelében. A gép pilótája szerencsére nem szenvedett sérülést. Ez a nap azonban egy másik jeles eseményről is emlékezetes maradt, ugyanis a maine-i Hampdenben megkezdődött annak az 1943-as gyártású Piper L-4-nek a felújítása, amelyikkel 1944-ben – a hivatalos jelentések alapján – személyesen maga George Patton tábornok is repült. A repülőgép mostani tulajdonosa a „Liberty Girl” nevet adta a Pipernek, amely még 2005-ben zuhant le Japánban. Az L-4-es akkor egy világ körüli úton vett részt, de a megújulásra csak most kerülhetett sor.

Május 3-án az N5234A jelzésü (136404-es gyári számú) Grumman US-2B Tracker szenvedett balesetet az észak-karolinai Cherry Pointnál, a tengerészgyalogság egyik állomáshelyén. A Tracker egyébként annak az Old Dominion nevü századnak az egyik gépe volt, amely a Commemorative Air Force (CAF), azaz a légierő megemlékező kötelékéhez tartozott. Csodálatos módon mind az ötfős személyzet túlélte zuhanást, a repülőgép viszont alaposan megrongálódott, egyes részei pedig a helyszínen szétszóródtak. Ráadásul ennek következtében még erdőtüz is keletkezett, valamint leszakadt egy nagyfeszültségü távvezeték.

Az Amerikában ismert Collings Foundation West jelentette be a hírt, hogy május 7-én a tulajdonában lévő N524CF jelzésü (153524-es gyári számú) McDonnell-Douglas TA-4J Skyhawk típusú repülőgéppel sikerrel hajtották végre az első kísérleti repülést. A bevetést egyébként a típus hazai bázisáról, a Texas államban lévő houstoni Ellington Fieldről irányították.

Május 10-én egy replika géppel, az N7757 jelzésü CCF Harvard Mk. IV-essel történt egy kisebb baleset. A georgiai Peachtree Cityben a leszállás utáni guruláskor váratlanul összerogytak a Harvard futómüvei. Szerencsére a pilóta nem sérült meg.A hosszú szünet után, május 23-án végül mégis egy halálos kimenetelü szerencsétlenséggel zárult a tavasz. Ezen a napon az N55718 jelzésü, 1942-es gyártású Boeing A75N1 (PT-17) Stearman típusú repülőgép zuhant a vízbe a dél-karolinai Mt. Pleasant közelében. A kétfős személyzet ekkor a helyszínen életét vesztette.