Az amerikai hadseregnek és a tengerészgyalogságnak körülbelül 3000 darab MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) járműve teljesít szolgálatot Irakban. Az elmúlt 4 évben megközelítőleg 2000 darab ilyen járművet használtak a katonák, hiszen az ellenőrzött területen igen jelentős az útszéli bombák száma. Ebben a járműben utazva azonban nagyobb esélye van a személyzetnek a túlélésre, hiszen egyedi konstrukciójának köszönhetően hatékony védelmet nyújt a bombák ellen.
Ha lehetőség nyílna arra, hogy az összes Irakban szolgáló katona MRAP jármüben utazhasson, akkor az áldozatok száma összességében 65%-kal csökkenhetne, ugyanis az Irakban elesett katonák számának kétharmada írható az útszéli bombák számlájára. A hadsereg és a haditengerészet tervezi a MRAP-ek számának növelését, hogy érdemben tudják csökkenteni az áldozatok számát. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy egy MRAP ötször biztonságosabb, mint egy páncélozott Hummer. Természetesen ez az árban is megmutatkozik, hiszen a bomba elleni védelemre specializálódott jármüvek ára igen borsos, körülbelül ötször annyiba kerülnek, mint a páncélozott Hummerek vagy teherautók.
A bombabiztos jármüvek közül a Cougar számít az egyik legnépszerübbnek, annak ellenére, hogy müködési költsége magas és kevésbé mozgékony. A golyóálló Cougarokat dél-afrikai vállalatok által kifejlesztett technikák alapján építették meg. Dél-Afrika fegyveres erői az elmúlt években több ezer aknabiztos jármüvet vásárolt ezektől a vállalatoktól. Erre a technológiára az Egyesült Államok is felfigyelt, és 1998 óta folyamatosan gyárt ilyen jármüveket a dél-afrikai technológia alapján.
A 7-12 tonnás Cougaroknak alapvetően két változata van forgalomban: a négykerekü típus 10 fős személyzet elszállítására képes, míg a hatkerekü változat 16 főt. A teljes felszereléssel ellátott jármüvek darabonkénti ára eléri a 730000 dollárt. Az amerikai védelmi minisztérium a tervek szerint több mint 10000 MRAP-et kíván Irakba és Afganisztánba küldeni.