Fontos mérföldkőhöz érkezett a közös, francia-angol fejlesztésű repülőgép-hordozó project, miután a két ország védelmi miniszterei aláírták azt a megállapodást, mely alapján az érintett cégek megkezdhetik a végső tervezést később pedig a megvalósítást.
Az elmúlt napokban az ausztriai Innsbruckban találkozott egymással John Reid brit, és Michele Alliot-Marie francia védelmi miniszter, hogy végső formába öntsék a jövőben megvalósítandó, közös alapokon nyugvó repülőgép-hordozó projectről szóló megállapodást. Mint ismeretes a két ország egy új, nagyméretü hordozó-osztály létrehozására törekszik, megosztva a fejlesztési és gyártási költségeket. Az új egységeket brit részről a jelenlegi, kisméretü Invincible-osztály leváltására tervezik szolgálatba állítani, a franciák viszont egy ideig még valószínüleg a Charles de Gaulle hordozóval párhuzamosan üzemeltetik majd a némileg nagyobb méretü új hajót.
A fővállalkozók a BAE Systems és a Thales cégek lesznek. A hajók megépítése a várakozások szerint közel 10.000 új munkahely létrehozását is jelenti majd, valamint széleskörü együttmüködési és technológia fejlesztési lehetőségeket teremt a két ország között. A hordozók élettartama várhatóan 50 év lesz.

A képen színessel kiemelve az új hordozó osztály alakja és mérete látható összehasonlítva a Nimitz, a Charles de Gaulle és az Invincible-osztály hajóival. Jól látható, hogy az amerikai nukleáris meghajtású "szuper hordozókra" mind méretben mind felépítésben rendkívül hasonlítanak majd az új brit és francia hajók.
A britek a Sea Harrierek és a Harrier Gr.7/9 gépek váltására a JSF-et szemelték ki, így az USA mellett az egyik legnagyobb részarányban képviseltetik magukat a projectben. A JSF VSTOL/STOVL változataiból egyidejüleg 40 példány állomásozik majd a tervek szerint a hordozók fedélzetén. A franciák viszont a Rafale tengerészeti változatait használják majd, így a gallok hajóin gőzkatapult is beépítésre kerül a fedélzeten.