Az Orosz Haditengerészet nem rendel több légpárnás, Zubr – Bölény – típusú (Projekt 12322) deszant hajót, közölték haditengerészeti forrásra hivatkozva orosz hírügynökségek. A Bölények helyét a későbbiekben új hadihajók veszik át, köztük különböző deszant hajók, beleértve többek között a Mistral típusú helikopterhordozókat is.
Hadiipari komplexumból származó információk szerint az új deszant hajók méretüket tekintve kisebbek lesznek, mint a jelenleg alkalmazott Bölények. A távlati deszant hajóra vonatkozó technikai adatok nem kerültek egyelőre napvilágra. Mindezt figyelembe véve két, Projekt 12322 hadihajó, a Mordovia, valamint a Jevgenyij Kocseskov mindaddig rendszerben marad, míg az erőforrások számára meghatározott, rendelkezésre álló reszursz időt ki nem hajózzák belőlük.
A „Bölény” kisméretü, légpárnás deszant hajó fejlesztése a Szovjetunióban kezdődött 1987-ben. Az első sorozatban gyártott hajó 1988-ban került a flotta állományába. A hajó kapacitása lehetővé teszi három harckocsi (összes tömegük nem több mint 150 tonna) vagy tíz páncélozott szállító harcjármü (összes tömegük nem több mint 131 tonna) és 140 deszant katona esetleg nyolc gyalogsági harcjármü (összes tömegük nem több mint 1150 tonna) szállítását. A „Bölény” belsejében a haditechnikai eszközök helyén 366 deszant katonát tudnak elhelyezni.
Összesen tizennégy Bölény hagyta el a hajógyárat, amelyek közül kettő napjainkban az Orosz Hadsereg állományához tartozik. Ötöt hasznosítottak, kettő építését nem fejezték be, míg ötöt Görögországnak adtak el, amelyeket napjainkban turisztikai célokra használnak. A „Jantar” hajógyár adatai szerint az Oroszországban még rendszerben álló két „Bölénynek” nagyjavításon kell átesnie.
Az anyagi eszközök a hajók javítására és modernizációjára egyelőre nem állnak rendelkezésre, ezért csak a hadrendben tartáshoz szükséges munkákat finanszírozzák a „Bölényeken”. A „Jantar” képviselőjének tájékoztatása szerint a hajók mindegyikén öt darab gázturbinás hajtómü található, amelyek mindegyike 4.000 óra reszursz idővel rendelkezik.
2011 közepén Kína mutatott érdeklődést a Projekt 12322 típusú hajók iránt. A Roszoboronexport információi szerint a tranzakció létrejött – Kína Ukrajnától vásárolt négy deszant hajót, amivel megsértették Oroszország szellemi tőke iránti jogait. Információk szerint a hajók mellett Kína megkapja az összes technikai dokumentációt is, amely lehetővé teszi számára, hogy önállóan építsen a későbbiekben „Bölényeket”.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Az Aero Vodochody legfrissebb sajtóközleménye immáron magyar vonatkozású, melyben részleteket olvashatunk a magyar hajózók átképzéséről, illetve az első példányok érkezéséről.