2017. 09. 26. kedd
Jusztina, Pál
: 310 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Haditengerészet nem tart igényt több Bölényre

Art of WAR  |  2011. 12. 22., 13:50

Az Orosz Haditengerészet nem rendel több légpárnás, Zubr – Bölény – típusú (Projekt 12322) deszant hajót, közölték haditengerészeti forrásra hivatkozva orosz hírügynökségek. A Bölények helyét a későbbiekben új hadihajók veszik át, köztük különböző deszant hajók, beleértve többek között a Mistral típusú helikopterhordozókat is.

Hadiipari komplexumból származó információk szerint az új deszant hajók méretüket tekintve kisebbek lesznek, mint a jelenleg alkalmazott Bölények. A távlati deszant hajóra vonatkozó technikai adatok nem kerültek egyelőre napvilágra. Mindezt figyelembe véve két, Projekt 12322 hadihajó, a Mordovia, valamint a Jevgenyij Kocseskov mindaddig rendszerben marad, míg az erőforrások számára meghatározott, rendelkezésre álló reszursz időt ki nem hajózzák belőlük.

A „Bölény” kisméretü, légpárnás deszant hajó fejlesztése a Szovjetunióban kezdődött 1987-ben. Az első sorozatban gyártott hajó 1988-ban került a flotta állományába. A hajó kapacitása lehetővé teszi három harckocsi (összes tömegük nem több mint 150 tonna) vagy tíz páncélozott szállító harcjármü (összes tömegük nem több mint 131 tonna) és 140 deszant katona esetleg nyolc gyalogsági harcjármü (összes tömegük nem több mint 1150 tonna) szállítását. A „Bölény” belsejében a haditechnikai eszközök helyén 366 deszant katonát tudnak elhelyezni.

Összesen tizennégy Bölény hagyta el a hajógyárat, amelyek közül kettő napjainkban az Orosz Hadsereg állományához tartozik. Ötöt hasznosítottak, kettő építését nem fejezték be, míg ötöt Görögországnak adtak el, amelyeket napjainkban turisztikai célokra használnak. A „Jantar” hajógyár adatai szerint az Oroszországban még rendszerben álló két „Bölénynek” nagyjavításon kell átesnie.

Az anyagi eszközök a hajók javítására és modernizációjára egyelőre nem állnak rendelkezésre, ezért csak a hadrendben tartáshoz szükséges munkákat finanszírozzák a „Bölényeken”. A „Jantar” képviselőjének tájékoztatása szerint a hajók mindegyikén öt darab gázturbinás hajtómü található, amelyek mindegyike 4.000 óra reszursz idővel rendelkezik.

2011 közepén Kína mutatott érdeklődést a Projekt 12322 típusú hajók iránt. A Roszoboronexport információi szerint a tranzakció létrejött – Kína Ukrajnától vásárolt négy deszant hajót, amivel megsértették Oroszország szellemi tőke iránti jogait. Információk szerint a hajók mellett Kína megkapja az összes technikai dokumentációt is, amely lehetővé teszi számára, hogy önállóan építsen a későbbiekben „Bölényeket”.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 09. 18., 11:14
Idén a migrációs válsághelyzet kezelésében és a terrorizmus elleni harcban való részvételt is gyakorolják a szerb és a magyar hadihajósok.
2017-09-01 13:29:56
Egy egyéni Európa-bajnoki címmel, egy csapat negyedik hellyel, valamint egy ifjúsági egyéni hatodik helyezéssel zárta a magyar katonai ejtőernyős válogatott a montenegrói Podgoricában augusztus 26-31. között megrendezett 9. Stílusugró, Célbaugró Európa-bajnokságot.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 25., 12:40
Túl a verseny eddigi öt állomásán, a Parachute World Cup Series célbaugró világkupa hatodik, egyben utolsó helyszínén, a svájci Locarnoban is szép eredményekkel zárt a Magyar Honvédség Ejtőernyős Válogatottja.
2017. 09. 21., 11:16
A szakértő szerint nem várható fegyveres konfliktus Észak-Korea és az Egyesült Államok között.
2017. 09. 19., 09:34
Nem kellenek nagy dolgok ahhoz, hogy az ember jól érezze magát a bőrében, s ebből a hadsereg is rengeteget profitáljon.
2017. 09. 15., 11:41
Észak-Korea újabb rakétát bocsátott fel Phenjan egyik külső kerületéből keleti irányba, a rakéta átrepült Japán második legnagyobb szigete, Hokkaidó felett, majd a Csendes-óceánba csapódott – jelentették péntekre virradóra a hírügynökségek.

  JETfly Magazin

2017. szeptember 24-én, vasárnap egy airshow keretein belül, Terracina partjainál repülte dinamikus programját Gabriele Orlandi százados Eurofighter Typhoon-jával, de az egyik manőver kivitelezése nem sikerült, tengerbe csapódott és életét vesztette.