Komoly meghibásodás történt a Vikramaditya (volt Admiral Gorskov) repülőgép-hordozó fedélzetén. A Szevmash hajógyár által felújított repülőgép-hordozó jelenleg a Barents-tengeren tartózkodik, ahol különböző teszteknek vetik alá a hadihajót. A meghibásodás miatt tovább csúszhat az Indiai Haditengerészet számára történő átadás időpontja.
„Azok után, hogy a hordozó elhagyta a Szevmash kikötőjét, semmiféle probléma nem jelentkezett. A repülőgép-hordozó stabilan elérte a kis- és közepes sebességet, - mondta egy, a Roszoboronexport céghez közel álló forrás. - Azonban a programban szerepelt a maximális sebesség elérése is, és ekkor kezdődtek a problémák”. Elmondása szerint az elmúlt héten, amikor a hordozó 30 csomós sebességre gyorsított a veszélyfigyelmeztető rendszer küldött egy vészjelzést az energiarendszer meghibásodásáról. „A hordozó egyszerüen megállt, majd az ellenőrzés során kiderült, hogy a hadihajó nyolc kazánja közül hét meghibásodott”, - mondta a forrás.
A meghibásodást valószínüleg az újonnan alkalmazott tüzálló falazat okozta, amit az orosz fél azok után épített be, hogy az indiaiak elzárkóztak a hagyományosan használt azbeszttől, amelyet a hajó személyzetének egészségére találtak veszélyesnek.
Most a szakembereknek legelőször megoldást kell találniuk arra, hogy a Vikramaditya mielőbb visszajusson a dokkba, mivel az önállóan, egy müködő kazánnal nem képes a visszatérésre.
A Szevmash gyárába történő visszaérkezés után a szakemberekre vár annak megállapítása, hogy a meghibásodott elemek javíthatóak, vagy újakra kell cserélni azokat.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.