Komoly meghibásodás történt a Vikramaditya (volt Admiral Gorskov) repülőgép-hordozó fedélzetén. A Szevmash hajógyár által felújított repülőgép-hordozó jelenleg a Barents-tengeren tartózkodik, ahol különböző teszteknek vetik alá a hadihajót. A meghibásodás miatt tovább csúszhat az Indiai Haditengerészet számára történő átadás időpontja.
„Azok után, hogy a hordozó elhagyta a Szevmash kikötőjét, semmiféle probléma nem jelentkezett. A repülőgép-hordozó stabilan elérte a kis- és közepes sebességet, - mondta egy, a Roszoboronexport céghez közel álló forrás. - Azonban a programban szerepelt a maximális sebesség elérése is, és ekkor kezdődtek a problémák”. Elmondása szerint az elmúlt héten, amikor a hordozó 30 csomós sebességre gyorsított a veszélyfigyelmeztető rendszer küldött egy vészjelzést az energiarendszer meghibásodásáról. „A hordozó egyszerüen megállt, majd az ellenőrzés során kiderült, hogy a hadihajó nyolc kazánja közül hét meghibásodott”, - mondta a forrás.
A meghibásodást valószínüleg az újonnan alkalmazott tüzálló falazat okozta, amit az orosz fél azok után épített be, hogy az indiaiak elzárkóztak a hagyományosan használt azbeszttől, amelyet a hajó személyzetének egészségére találtak veszélyesnek.
Most a szakembereknek legelőször megoldást kell találniuk arra, hogy a Vikramaditya mielőbb visszajusson a dokkba, mivel az önállóan, egy müködő kazánnal nem képes a visszatérésre.
A Szevmash gyárába történő visszaérkezés után a szakemberekre vár annak megállapítása, hogy a meghibásodott elemek javíthatóak, vagy újakra kell cserélni azokat.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.