Franciaország egy új repülőgép-hordozó ‑ Porte-Avions 2 ‑ PA2 (repülőgép-hordozó 2) ‑ építését tervezi a már meglévő Charles de Gaulle pótlására. A tervek szerint a Charles de Gaulle hordozót 2015-ben vonják ki a rendszerből a tervezett teljes körű modernizáció idejére, míg az új Porte-Avions 2 ugyanebben az időben állna szolgálatba.
A PA2 maximális sebessége 28 csomó, míg hatótávolsága 15 csomós sebességgel 10 000 mérföld. A hordozó személyzete 1 720 fő; ebből 620 fő a légi személyzet, illetve 100 fő a hadmüveleti munkát végző személyek száma.
2005 januárjában a francia védelmi minisztérium a francia Védelmi Beszerzési Ügynökség (DGA) közremüködésével 100 millió eurós szerződést kötött a PA2 fejlesztésére a DCNS és a Thales Naval France cégekkel.
Az első elképzelések szerint a PA2-t a Brit Királyi Haditengerészet jövőbeli repülőgép-hordozójának (CVF) tervei alapján fejlesztették volna. Egy brit-francia repülőgép-hordozó megépítéséről a kölcsönös megállapodási memorandumot 2006. március 6-án írták alá a felek. 2008 júniusában Franciaország akkori elnöke, Nicolas Sarkozy azonban felfüggesztette a Nagy-Britanniával kötött együttmüködési megállapodást. A Francia Haditengerészet számára építendő repülőgép-hordozóról a végső döntést 2011-2012 között kellett volna meghozni. 2009 februárjában a francia kormány egy új repülőgép-hordozó tervének kidolgozására adott utasítást.
A PA2 fedélzetén 40 repülőeszköz hordozására lesz alkalmas; köztük 32 Rafale, negyedik generációs, szuperszonikus vadászbombázó repülőgép, három E-2C Hawkeye légtérellenőrző repülőgép és öt NH90 helikopter. A kilencvenméteres, C13-2 típusú gőzkatapultok 150 csomós sebességre képesek felgyorsítani a repülőgépeket. A katapultokat a biztonságos müködés érdekében kiegészítő gőzgenerátorokkal is ellátják. A hordozó 30 másodpercenként képes repülőgépet indítani fedélzetéről, a repülőgépek leszállásának biztonságát MK7 Mod 4 típusú fedélzeti fékezőrendszerrel biztosítják. A repülőfedélzet területe 15 700 m2, míg a hangároké 4 700 m2.
A tervek szerint a PA-2-t aktív és passzív lengéscsillapító rendszerrel is ellátják, amelyek növelik a hadihajó müveleti képességeit. Az eredeti elképzelés egy hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóról szólt, azonban megfontolás tárgyává tették a nukleáris meghajtás lehetőségét is. A hordozó „hagyományos” meghajtásáról két Rolls-Royce MT30 36MW gázturbina és négy dízel-elektromos erőforrás gondoskodik.
A PA2 fegyverzetéhez tartozik két darab, nyolccellás SYLVER (SYstème de Lancement VERtical) típusú, függőleges rakétaindító rendszer ASTER típusú, földfelszín – levegő osztályú rakéták indítására, SLAT (Systeme de Lutte Anti-Torpille) típusú torpedóelhárító rendszer, valamint 20 mm-es automata gépágyúk. A repülőgép-hordozót felszerelik a CMS (Combat Management System) integrált harcvezetési rendszerrel, infravörös és optoelektronikus érzékelőkkel, Héracles radarral is.
Annak ellenére, hogy a 2008-as francia védelmi költségvetés tartalmazott 3 milliárd eurót elkülönítve, a Porte-Avions 2 építése napjainkig még nem kezdődött el.