2023. 03. 21. kedd
Benedek
: 392 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bővülő képességek Kína első repülőgép-hordozóján

Art of WAR  |  2013. 11. 15., 13:31

Kína első repülőgép-hordozója, a Liaoning újabb 3 hetes tengeri körúton van túl, amely során a hajó személyzete további képességeket sajátított el. A repülőgép-hordozó 2013. október 23-án hajózott ki és november 11-én tért vissza kikötőjébe, áll a kínai védelmi minisztérium közleményében.

A 3 hetes tengeri út során a hajó fedélzetén található mindhárom indító állásból végeztek felszállásokat a J-15-ös repülőgépekkel. Az indító állások közül 2 darab a hajó felépítménye előtt található, míg a harmadikat hátrébb, a hajó tatjához közelebb helyezték el. Miután mindhárom indítóállás üzemel, a Liaoning képes szinte egyszerre (rövid időközökkel) 3 darab Shenyang J-15 típusú többfeladatú vadászrepülőgép indítására. Egyelőre nincs arról információ, hogy Kína első repülőgép-hordozója és annak személyzete képes-e ezen repülőgépek indítására és fogadására éjszaka. A most lezajlott tengeri kiképző út során egy másik fontos előrelépés volt még a személyzet számára, hogy először végeztek hajtómü szét-, illetve összeszerelést a hajó fedélzetén. 

J-15 tesztpéldányok a Liaoning fedélzetén

Egy tengerészeti repülőegység hatékonyságának elengedhetetlen eleme a sugárhajtómüvek megfelelő karbantartása. Az amerikai repülőgép-hordozók fedélzetén fejlett létesítmények vannak a hajtómüvek üzemképességének fenntartásához. Az Amerikai Haditengerészet repülőgép-hordozói ugyanakkor rendelkeznek még egy hatalmas előnnyel, mégpedig azzal, hogy az utánpótlás szállítására használt Northrop Grumman C-2 Greyhound COD (Carrier Onboard Delivery) repülőgépekkel képesek megoldani a megfelelő hajtómü és egyéb alkatrészellátást is. A C-2, valamint a hozzá hasonló repülőgépek indításához azonban gőzkatapultra van szükség, tehát a rámpával rendelkező repülőgép-hordozók (mint amilyen a Liaoning is) nem alkalmasak azok üzemeltetésére. 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 02. 15., 09:21
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
2023. 02. 14., 09:11
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
2023. 02. 09., 10:25
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023-02-28 13:31:33
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 03. 20., 13:40
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
2023. 03. 20., 13:15
Az Airbus érkezése várostörténeti jelentőséggel bír, a város gazdasága új szintre lépett.
2023. 03. 17., 14:03
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
2023. 03. 16., 14:41
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.

  JETfly Magazin

Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.