Kína első repülőgép-hordozója, a Liaoning újabb 3 hetes tengeri körúton van túl, amely során a hajó személyzete további képességeket sajátított el. A repülőgép-hordozó 2013. október 23-án hajózott ki és november 11-én tért vissza kikötőjébe, áll a kínai védelmi minisztérium közleményében.
A 3 hetes tengeri út során a hajó fedélzetén található mindhárom indító állásból végeztek felszállásokat a J-15-ös repülőgépekkel. Az indító állások közül 2 darab a hajó felépítménye előtt található, míg a harmadikat hátrébb, a hajó tatjához közelebb helyezték el. Miután mindhárom indítóállás üzemel, a Liaoning képes szinte egyszerre (rövid időközökkel) 3 darab Shenyang J-15 típusú többfeladatú vadászrepülőgép indítására. Egyelőre nincs arról információ, hogy Kína első repülőgép-hordozója és annak személyzete képes-e ezen repülőgépek indítására és fogadására éjszaka. A most lezajlott tengeri kiképző út során egy másik fontos előrelépés volt még a személyzet számára, hogy először végeztek hajtómü szét-, illetve összeszerelést a hajó fedélzetén.
J-15 tesztpéldányok a Liaoning fedélzetén
Egy tengerészeti repülőegység hatékonyságának elengedhetetlen eleme a sugárhajtómüvek megfelelő karbantartása. Az amerikai repülőgép-hordozók fedélzetén fejlett létesítmények vannak a hajtómüvek üzemképességének fenntartásához. Az Amerikai Haditengerészet repülőgép-hordozói ugyanakkor rendelkeznek még egy hatalmas előnnyel, mégpedig azzal, hogy az utánpótlás szállítására használt Northrop Grumman C-2 Greyhound COD (Carrier Onboard Delivery) repülőgépekkel képesek megoldani a megfelelő hajtómü és egyéb alkatrészellátást is. A C-2, valamint a hozzá hasonló repülőgépek indításához azonban gőzkatapultra van szükség, tehát a rámpával rendelkező repülőgép-hordozók (mint amilyen a Liaoning is) nem alkalmasak azok üzemeltetésére.