2024. 12. 12. csütörtök
Gabriella
: 411 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Modernizáció vár a Sao Paulora

Art of WAR  |  2015. 01. 14., 09:15

A Brazil Haditengerészet a tervek szerint modernizálja egyetlen repülőgép-hordozóját, a Clemenceau-osztályú, NAe São Paulot (A–12). A 2000 óta rendszerben álló hadihajó felújításának alapvető célja, élettartamának meghosszabbítása. A brazil katonai vezetés jelenleg több lehetőséget tanulmányoz a modernizációval kapcsolatban, a végső döntés előreláthatólag 2015 végére várható.

Az előzetes elképzelések szerint a repülőgép-hordozó modernizációja 2017-ben kezdődne és 48 hónap alatt be is fejeződne. A felújításnak köszönhetően a brazil katonai vezetés úgy számol, hogy a Sao Paulo 2028-ig rendszerben tartható, amikor is kivonják és egy új hordozóval váltják fel. A modernizációs program kidolgozására nem kizárt, hogy külföldi cégeket is felkérnek.

Sao Paulo repülőgép-hordozó

Fotó: members.casema.nl

A korszerüsítés változatai között szerepel többek között annak lehetősége, hogy a jelenlegi gőzturbinákat új, dízel-elektromos hajtómüvekre cserélik. A cserének köszönhetően előzetes becslések alapján a San Paulo harci sebessége a jelenlegi 18 csomóról 27 csomóra nőhet (a hadihajó maximális sebessége, „kényszerített” üzemmódban 30 csomó). 2014 márciusában vált ismertté, hogy Brazília az elkövetkező néhány éven belül egy új repülőgép-hordozó építését tervezi. A PRONAe projekt alapján egy hadihajó építése van tervbe véve, amelyet kettőre módosíthatnak a későbbiekben. Az új hordozó vízkiszorítását 50 tonnára tervezik, a francia Charles de Gaulle (R91) repülőgép-hordozóhoz hasonlóan.

A várakozásoknak megfelelően 2015-ben a brazil hadvezetés külföldi hajógyárak közül választ majd ki egyet, hogy készítsen elemzést, valamint müszaki- és gazdasági megvalósíthatósági tervet az új repülőgép-hordozóra vonatkozóan. A PRONAe projektben való részvételi szándékát már jelezte a spanyol Navantia, az amerikai Gibbs & Cox, a francia DCNS, az olasz Fincantieri, valamint a brit BAE Systems. A Sao Paulo (korábbi francia „Foch”) volt a második Celemenceau osztályú repülőgép hordozó, amely 1963 és 2000 között állt hadrendben a Francia Haditengerészet kötelékében.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.

  NÉPSZERŰ HÍREK