A Brazil Haditengerészet a tervek szerint modernizálja egyetlen repülőgép-hordozóját, a Clemenceau-osztályú, NAe São Paulot (A–12). A 2000 óta rendszerben álló hadihajó felújításának alapvető célja, élettartamának meghosszabbítása. A brazil katonai vezetés jelenleg több lehetőséget tanulmányoz a modernizációval kapcsolatban, a végső döntés előreláthatólag 2015 végére várható.
Az előzetes elképzelések szerint a repülőgép-hordozó modernizációja 2017-ben kezdődne és 48 hónap alatt be is fejeződne. A felújításnak köszönhetően a brazil katonai vezetés úgy számol, hogy a Sao Paulo 2028-ig rendszerben tartható, amikor is kivonják és egy új hordozóval váltják fel. A modernizációs program kidolgozására nem kizárt, hogy külföldi cégeket is felkérnek.
Fotó: members.casema.nl
A korszerüsítés változatai között szerepel többek között annak lehetősége, hogy a jelenlegi gőzturbinákat új, dízel-elektromos hajtómüvekre cserélik. A cserének köszönhetően előzetes becslések alapján a San Paulo harci sebessége a jelenlegi 18 csomóról 27 csomóra nőhet (a hadihajó maximális sebessége, „kényszerített” üzemmódban 30 csomó). 2014 márciusában vált ismertté, hogy Brazília az elkövetkező néhány éven belül egy új repülőgép-hordozó építését tervezi. A PRONAe projekt alapján egy hadihajó építése van tervbe véve, amelyet kettőre módosíthatnak a későbbiekben. Az új hordozó vízkiszorítását 50 tonnára tervezik, a francia Charles de Gaulle (R91) repülőgép-hordozóhoz hasonlóan.
A várakozásoknak megfelelően 2015-ben a brazil hadvezetés külföldi hajógyárak közül választ majd ki egyet, hogy készítsen elemzést, valamint müszaki- és gazdasági megvalósíthatósági tervet az új repülőgép-hordozóra vonatkozóan. A PRONAe projektben való részvételi szándékát már jelezte a spanyol Navantia, az amerikai Gibbs & Cox, a francia DCNS, az olasz Fincantieri, valamint a brit BAE Systems. A Sao Paulo (korábbi francia „Foch”) volt a második Celemenceau osztályú repülőgép hordozó, amely 1963 és 2000 között állt hadrendben a Francia Haditengerészet kötelékében.