2024. 05. 20. hétfő
Bernát, Felícia
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Modernizáció vár a Sao Paulora

Art of WAR  |  2015. 01. 14., 09:15

A Brazil Haditengerészet a tervek szerint modernizálja egyetlen repülőgép-hordozóját, a Clemenceau-osztályú, NAe São Paulot (A–12). A 2000 óta rendszerben álló hadihajó felújításának alapvető célja, élettartamának meghosszabbítása. A brazil katonai vezetés jelenleg több lehetőséget tanulmányoz a modernizációval kapcsolatban, a végső döntés előreláthatólag 2015 végére várható.

Az előzetes elképzelések szerint a repülőgép-hordozó modernizációja 2017-ben kezdődne és 48 hónap alatt be is fejeződne. A felújításnak köszönhetően a brazil katonai vezetés úgy számol, hogy a Sao Paulo 2028-ig rendszerben tartható, amikor is kivonják és egy új hordozóval váltják fel. A modernizációs program kidolgozására nem kizárt, hogy külföldi cégeket is felkérnek.

Sao Paulo repülőgép-hordozó

Fotó: members.casema.nl

A korszerüsítés változatai között szerepel többek között annak lehetősége, hogy a jelenlegi gőzturbinákat új, dízel-elektromos hajtómüvekre cserélik. A cserének köszönhetően előzetes becslések alapján a San Paulo harci sebessége a jelenlegi 18 csomóról 27 csomóra nőhet (a hadihajó maximális sebessége, „kényszerített” üzemmódban 30 csomó). 2014 márciusában vált ismertté, hogy Brazília az elkövetkező néhány éven belül egy új repülőgép-hordozó építését tervezi. A PRONAe projekt alapján egy hadihajó építése van tervbe véve, amelyet kettőre módosíthatnak a későbbiekben. Az új hordozó vízkiszorítását 50 tonnára tervezik, a francia Charles de Gaulle (R91) repülőgép-hordozóhoz hasonlóan.

A várakozásoknak megfelelően 2015-ben a brazil hadvezetés külföldi hajógyárak közül választ majd ki egyet, hogy készítsen elemzést, valamint müszaki- és gazdasági megvalósíthatósági tervet az új repülőgép-hordozóra vonatkozóan. A PRONAe projektben való részvételi szándékát már jelezte a spanyol Navantia, az amerikai Gibbs & Cox, a francia DCNS, az olasz Fincantieri, valamint a brit BAE Systems. A Sao Paulo (korábbi francia „Foch”) volt a második Celemenceau osztályú repülőgép hordozó, amely 1963 és 2000 között állt hadrendben a Francia Haditengerészet kötelékében.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-04 12:53:29
„Európa legmodernebb tüzérségi lövedékeket gyártó fegyvergyártóműve épül Várpalota keleti városrészén – húzta alá prof. dr. Palkovics László, az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. vezérigazgatója a Várpalotai Védelmiipari Komplexum 155 milliméteres tüzérségi lőszereket gyártó épületének alapkőletételén, április 3-án, szerdán.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.