A Brazil Haditengerészet a tervek szerint modernizálja egyetlen repülőgép-hordozóját, a Clemenceau-osztályú, NAe São Paulot (A–12). A 2000 óta rendszerben álló hadihajó felújításának alapvető célja, élettartamának meghosszabbítása. A brazil katonai vezetés jelenleg több lehetőséget tanulmányoz a modernizációval kapcsolatban, a végső döntés előreláthatólag 2015 végére várható.
Az előzetes elképzelések szerint a repülőgép-hordozó modernizációja 2017-ben kezdődne és 48 hónap alatt be is fejeződne. A felújításnak köszönhetően a brazil katonai vezetés úgy számol, hogy a Sao Paulo 2028-ig rendszerben tartható, amikor is kivonják és egy új hordozóval váltják fel. A modernizációs program kidolgozására nem kizárt, hogy külföldi cégeket is felkérnek.
Fotó: members.casema.nl
A korszerüsítés változatai között szerepel többek között annak lehetősége, hogy a jelenlegi gőzturbinákat új, dízel-elektromos hajtómüvekre cserélik. A cserének köszönhetően előzetes becslések alapján a San Paulo harci sebessége a jelenlegi 18 csomóról 27 csomóra nőhet (a hadihajó maximális sebessége, „kényszerített” üzemmódban 30 csomó). 2014 márciusában vált ismertté, hogy Brazília az elkövetkező néhány éven belül egy új repülőgép-hordozó építését tervezi. A PRONAe projekt alapján egy hadihajó építése van tervbe véve, amelyet kettőre módosíthatnak a későbbiekben. Az új hordozó vízkiszorítását 50 tonnára tervezik, a francia Charles de Gaulle (R91) repülőgép-hordozóhoz hasonlóan.
A várakozásoknak megfelelően 2015-ben a brazil hadvezetés külföldi hajógyárak közül választ majd ki egyet, hogy készítsen elemzést, valamint müszaki- és gazdasági megvalósíthatósági tervet az új repülőgép-hordozóra vonatkozóan. A PRONAe projektben való részvételi szándékát már jelezte a spanyol Navantia, az amerikai Gibbs & Cox, a francia DCNS, az olasz Fincantieri, valamint a brit BAE Systems. A Sao Paulo (korábbi francia „Foch”) volt a második Celemenceau osztályú repülőgép hordozó, amely 1963 és 2000 között állt hadrendben a Francia Haditengerészet kötelékében.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
A Wizz Air büszkén jelenti be, hogy átvette első Airspace kabinberendezéssel készült repülőgépét az Airbustól. A konfiguráció új korszakot jelent az utaskényelemben, a hozzáférhetőségben és az ergonómiában egyaránt. Ez a lépés is alátámasztja, hogy a Wizz Air elkötelezett az utasélmény folyamatos javítása mellett.