Információk szerint indiai felkérésre a japán Szórjú-osztályú (Sōryū-class) tengeralattjáró is részt vesz a „Project 75I” tenderen, amely keretében India hat, következő generációs dízel-elektromos tengeralattjárót kíván beszerezni.
A japánoknak a pályázaton a francia DCNS, a német HDW, a sponyol Navantia és az orosz Roszoboronexport által delegált hadihajókkal kell megküzdeniük a győzelemért. A mintegy 8,1 milliárd dollár értékü tender kiírásának megfelelően a győztes két tengeralattjárót teljesen kész állapotban kell, hogy átadjon, míg a további négyet együttmüködésben, indiai üzemben kell megépíteni.
Az Indiai Haditengerészet pályázati kiírása szerint a tengeralattjárónak többek között levegőfüggetlen meghajtással (AIP - Air Independent Propulsion) kell rendelkeznie és biztosítania kell földi célok megsemmisítésének lehetőségét. A tenderen résztvevő tengeralattjárók tesztsorozata várhatóan 2016-ban kezdődhet meg és 2018-ban hirdethetnek győztest. Az Indiai Haditengerészet 2025-2027-ben állíthatja rendszerbe az első tengeralattjárót.
India még 2010-ben hirdette meg Project 75I elnevezésü tenderét, azonban a honvédelmi minisztérium végső jóváhagyását csak 2014 októberében kapta meg. A pályázat fő célja az ország tengeralattjáró flottájának növelése. Az Indiai Haditengerészet állományában jelenleg 11 tengeralattjáró található annak ellenére, hogy a nemzeti stratégia 24 tengeralattjárót tart szükségesnek.
Fotó: jeffhead.com
A Szórjú-osztályú tengeralattjárók vízkiszorítása 4 200 tonna, maximális sebessége 20 csomó, míg hatótávolsága 6 100 tengeri mérföld. A hadihajók 2 Kawasaki 12V 25/25 SB dízel-elektromos, valamint négy Kawasaki Kockums V4-275R Stirling hajtómüvel vannak felszerelve, amelyeknek köszönhetően a „Szórjú” gyakorlatilag hangkibocsátás nélkül képes haladni.