Vízzel kezdték elárasztani a tűzoltók április 7-én, kedden az északi sarkkörhöz közeli orosz Szeverodvinszk hajógyárának azt a szárazdokkját, ahol néhány órával korábban tűz keletkezett az Orjol (Sas) nevű atom-tengeralattjárón.
A kedden negyven négyzetméternyi területen pusztító tüzet hegesztési munkálatok okozták, amelynek során meggyulladt a hajótest hátsó részén a szigetelés. A tüzoltók órákon át próbálták eloltani a lángokat, ám végül rákényszerültek a szárazdokk elárasztására, hogy így vessenek véget a tüznek. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy Viktor Csirkov tengernagy, az orosz haditengerészet vezérkari főnöke is a katasztrófa helyszínére látogatott.
Fotó: Reuters
A javítási munkálatokat megelőzően a hajó fegyvereit, valamint az atomreaktor kritikus elemeit eltávolították. Az Orjolt javítási munkálatok miatt vontatták a Moszkvától mintegy ezer kilométerre, a Fehér-tenger partján fekvő város hajógyárába. Az eredeti tervek szerint a javítások 2013. november 15-től 2015 novemberéig tartottak volna.
A mostani balesetben senki nem sérült meg. 2008-ban ellenben a Nyerpa nevü orosz atom-tengeralattjáró fedélzetén húszan fulladtak meg, miután müködésbe lépett a hajó automata tüzoltó rendszere, miközben a legénység a Japán-tenger mélyén végzett különféle teszteket a tengeralattjárón. Az orosz atom-tengeralattjáróknál egyébként a javítási munkálatok során nem ritkák a hasonló tüzesetek. Legutóbb, 2013 szeptemberében a Tomszk nevü orosz atom-tengeralattjáró fedélzetén ütött ki tüz, ugyancsak hegesztési munkálatok során. Akkor sem volt áldozat. 2011 decemberében a K-84 Jekatyerinburg nevü atom-tengeralattjárón alakult ki tüz javítás közben, s a balesetben ekkor kilencen megsebesültek.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.