2024. 12. 13. péntek
Luca, Otília
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A jövő amerikai tengeralattjárója?

Art of WAR  |  2019. 04. 10., 15:47
A jövő amerikai tengeralattjárója?

Még 2000-ben Malcolm Fages ellentengernagy, a US Navy tengeralattjáró erőinek akkori parancsnoka, cikket jelentetett meg a fegyvernem fejlesztésének lehetséges jövőbeli irányairól, az Undersea Warfare magazinban.

Az admirális írása megjelenésének idején nem keltett nagyobb feltűnést, a szakértők csak a közelmúltban fedezték fel újra, rendkívül érdekes tartalma miatt.

A csak Sub 2000-nek elkeresztelt tengeralattjáró koncepció drasztikusan szakít a még jelenleg is alkalmazott konstrukciós trendekkel, mind a hajótest kialakítása, mind a meghajtás, mind a fegyverrendszerek terén. Az admirális által felvázolt hajó törzse kettős héjazatú lenne, legalábbis annak elülső kétharmadán. (az amerikaiak a kettős héjazatot már közel 50 éve nem alkalmazzák, ellentétben az egykori szovjet – orosz hajókkal, amelyeken a mai napig bevett gyakorlat) Hossza kb. 80 méter lenne, de nem a megszokott hengeres, hanem, ovális keresztmetszettel, a jellegzetes torony nélkül, amelyet alacsony, áramvonalas, a baloldalon asszimetrikusan elhelyezkedő dudor helyettesítene. A tat kormánysíkjainak kialakítása X – et formáz, amelyhez hasonló elrendezést csak az ötvenes években a csepp alakú hajótest tesztjeihez épített USS Albacore - nál (AGSS-569) és jelenleg a japán, Soryu osztályú dízel – elektromos támadó tengeralattjárókon alkalmaznak.

A hajtómű terén a Sub 2000 szintén szakít a hagyományokkal. A meghajtás nukleáris lenne, de a hajócsavar helyett, az úgynevezett pump-jet hajtóművet alkalmazná, azt is úgy, hogy annak minden része teljes egészében a törzsbe lenne elrejtve, nemcsak a hidrodinamikai ellenállást, hanem a zajszintet is drasztikusan csökkentve.

A torpedófegyverzetet, a törzs két oldalán elhelyezett, hidraulikusan kitolható konténerekben helyeznék el, feltételezve, hogy a jövő torpedói a maiakkal ellentétben már nem igényelnek majd folyamatos ellenőrzést és rendszeres karbantartást, tekintve, hogy e megoldás szerint nem lesznek menet közben hozzáférhetők. A hajó széles törzse alkalmas lenne függőleges indítótubusok beépítésre is, amelyekből robotrepülőgépek indíthatók és a csökkentett méretű torony hátsó szekciójában kialakított speciális rekeszben egy, vagy mérettől függően akár több drón tengeralattjárót is hordozhatna.

A rendkívül érdekes elképzelés egyelőre nem vált valóra, de nincs kizárva, hogy a későbbiekben felhasználják ez lesz az US Navy új generációs tengeralattjáróinak tervezésénél.

 

 

Forrás: https://www.popularmechanics.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.

  NÉPSZERŰ HÍREK