Még 2000-ben Malcolm Fages ellentengernagy, a US Navy tengeralattjáró erőinek akkori parancsnoka, cikket jelentetett meg a fegyvernem fejlesztésének lehetséges jövőbeli irányairól, az Undersea Warfare magazinban.
Az admirális írása megjelenésének idején nem keltett nagyobb feltűnést, a szakértők csak a közelmúltban fedezték fel újra, rendkívül érdekes tartalma miatt.
A csak Sub 2000-nek elkeresztelt tengeralattjáró koncepció drasztikusan szakít a még jelenleg is alkalmazott konstrukciós trendekkel, mind a hajótest kialakítása, mind a meghajtás, mind a fegyverrendszerek terén. Az admirális által felvázolt hajó törzse kettős héjazatú lenne, legalábbis annak elülső kétharmadán. (az amerikaiak a kettős héjazatot már közel 50 éve nem alkalmazzák, ellentétben az egykori szovjet – orosz hajókkal, amelyeken a mai napig bevett gyakorlat) Hossza kb. 80 méter lenne, de nem a megszokott hengeres, hanem, ovális keresztmetszettel, a jellegzetes torony nélkül, amelyet alacsony, áramvonalas, a baloldalon asszimetrikusan elhelyezkedő dudor helyettesítene. A tat kormánysíkjainak kialakítása X – et formáz, amelyhez hasonló elrendezést csak az ötvenes években a csepp alakú hajótest tesztjeihez épített USS Albacore - nál (AGSS-569) és jelenleg a japán, Soryu osztályú dízel – elektromos támadó tengeralattjárókon alkalmaznak.
A hajtómű terén a Sub 2000 szintén szakít a hagyományokkal. A meghajtás nukleáris lenne, de a hajócsavar helyett, az úgynevezett pump-jet hajtóművet alkalmazná, azt is úgy, hogy annak minden része teljes egészében a törzsbe lenne elrejtve, nemcsak a hidrodinamikai ellenállást, hanem a zajszintet is drasztikusan csökkentve.
A torpedófegyverzetet, a törzs két oldalán elhelyezett, hidraulikusan kitolható konténerekben helyeznék el, feltételezve, hogy a jövő torpedói a maiakkal ellentétben már nem igényelnek majd folyamatos ellenőrzést és rendszeres karbantartást, tekintve, hogy e megoldás szerint nem lesznek menet közben hozzáférhetők. A hajó széles törzse alkalmas lenne függőleges indítótubusok beépítésre is, amelyekből robotrepülőgépek indíthatók és a csökkentett méretű torony hátsó szekciójában kialakított speciális rekeszben egy, vagy mérettől függően akár több drón tengeralattjárót is hordozhatna.
A rendkívül érdekes elképzelés egyelőre nem vált valóra, de nincs kizárva, hogy a későbbiekben felhasználják ez lesz az US Navy új generációs tengeralattjáróinak tervezésénél.