Lassan esedékessé válik a US Navy Henry J. Kaiser-osztályú tartályhajóinak cseréje, amelyek még a nyolcvanas évek közepén álltak hadrendbe. Az amerikai haditengerészet 2015 júniusában írta ki a pályázatot a váltótípusra, amelyet a General Dynamics National Steel and Shipbuilding Company (NASSCO) nyert meg TAO-X jelzésű koncepciójával 2016 júniusában.
A John Lewis-osztályú tankerek a korábbi Henry J. Kaiser típuson alapulnak, hosszuk 206 méter, vízkiszorításuk kb. 42 000 tonna lesz. Felépítésük hagyományos, így a hosszú törzs hátsó szekciójára telepítették a magas, többszintes felépítményt, közvetlenül mögötte pedig, a tatfedélzeten leszálló platformot alakítottak ki, így lehetőség van helikopterek leszállására és tankolására is. A hajtóművük egy 19 000 lóerős, Fairbanks Morse MAN V12 48/60 CR üzemanyag befecskendezős, négyütemű dízelmotor, amely megközelítőleg 20 csomós maximális sebességet tesz majd lehetővé. (a Fairbanks Morse további 34 hajómotor szállítására is leszerződött az amerikai haditengerészettel)
A John Lewis-osztály tárolóiba mintegy 156 000 hordónyi olaj, illetve szükség szerint biodízel üzemanyag kerülhet, de a folyékony rakományon kívül nagymennyiségű egyéb ellátmányt, élelmiszert, alkatrészeket, lőszert is szállíthat rakterében, megnövelve a flottakötelékek akciórádiuszát.
Ezek a nagy hajók természetesen korántsem lesznek védtelenek, hiszen feladatuk miatt a tengeralattjárók kiemelt célpontjai közé tartoznak. Várhatóan a CIWS légvédelmi rendszer (valószínűleg a Phalanx gépágyú egyik változatával) kerül telepítésre a közeli célok ellen, illetve az infravörös irányítású RIM-116 rakétákkal felszerelt, SeaRAM rendszer (Rolling Airframe Missile) a hajó elleni rakéták megsemmisítésére. A torpedótámadások ellen az AN /SLQ-25 Nixie vontatható csalival, a mágneses aknák ellen pedig fejlett demagnetizáló (ADS) rendszerrel szerelik fel őket.
Az előzetes tervek szerint az osztály első egysége, egyben névadója a John Lewis (TAO-205) 2020 novemberében, a következő 2021 áprilisában, újabb nyolc 2023-ig, a fennmaradó tíz egység pedig 2048-ig kerül leszállításra az US Navy részére.