2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Haditengerészet elektronikai felderítő hadihajói

Az Orosz Haditengerészet elektronikai felderítő hadihajói
Art of WAR  |  2019. 06. 20., 12:17
Az Orosz Haditengerészet elektronikai felderítő hadihajói

Oroszország jelenleg hadrendben álló legkorszerűbb elektronikai hírszerzésre és felderítésre rendszeresített hadihajói a Projekt 18280, vagyis a Jurij Ivanov osztály két egysége.

A Jurij Ivanovot még 2004 – ben kezdték építeni, de a munka pénzhiány miatt évekre leállt és csak 2015 júliusában állhatott hadrendbe az Északi Flottánál. Testvérhajója az Ivan Kursz már gyorsabban, öt év alatt elkészült, így 2018 júniusában vált bevethetővé és jelenleg a Fekete-tengeri Flottában szolgál.

A 95 méter hosszú, 4 000 tonnás egységek egy 5DRA típusú hajtóművel (két 2720 lóerős 11D42 30/38 dízelmotor és két 360 kW-os ADG-630 dízelgenerátor kombinációja, két hajócsavarral) rendelkeznek, amely 20 csomós legnagyobb sebességet és 16 csomóval, több mint 15 000 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.

A hajók elsődlegesen a NATO, de főleg az amerikaiak szárazföldről és tengeralattjárókról indított interkontinentális ballisztikus rakétáinak és robotrepülőgépeinek indításait figyelik és követik nyomon, hogy róluk a lehető legtöbb adatot és információt begyűjthessenek, emellett másik fontos feladatuk az elektronikai hírszerzés, ezen belül az amerikai rakétavédelmi rendszerek jeleinek „felporszívózása” és a kommunikációs csatornák lehallgatása. A hajók elektronikai felszereléséből csak az MR-231-3 navigációs radar ismert, a beépített további érzékelő és telekommunikációs rendszerek pontos típusa titkos. Annyi bizonyos, hogy a hajók parancsnoki híd mögötti szekcióját, hatalmas és masszív rácsárboc uralja, amelyen nagyszámú különböző érzékelőt és szenzort helyeztek el.

A védőfegyverzet a hajók méretéhez képest kifejezetten könnyű és elsősorban alacsonyan repülő és közeli célok ellen hatásos. Négy KPVT típusú 14,5 mm – es fedélzeti nehézgéppuskából, valamint hat 9K38 Igla hordozható légvédelmi rakétavetőből áll, 32 darab 9M39 felszín-levegő rakétával.

Az Orosz Haditengerészet 2025 – ig további két egységet kíván rendszerbe állítani, egyiket a Balti-flottánál, a másikat a Csendes-óceánon. Ezeket is a szentpétervári Szevernaja Verf (Északi Hajógyár) fogja legyártani testvérhajóikhoz hasonlóan.

Forrás: https://www.naval-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.