A közelmúltban a KCNA észak-koreai hírügynökség több fényképet tett közzé, amelyeken Kim Dzsong Un egy hajógyár üzemcsarnokában, egy tengeralattjárót szemrevételez. A tudósítás szerint a hajó Észak-Korea első korszerű rakétahordozó tengeralattjárója.
Az ifjú vezér, mivel nagyon elégedett volt a látottakkal, a szemle végén szokás szerint személyesen tartott eligazítást a jelenlévőknek és látta el a haditengerészet, valamint az üzem képviselőit hasznos tanácsaival.
H. I. Sutton a Covert Shores tengeralattjárókkal foglalkozó blog szerzője, a téma szakértője szerint, a valóságos kép kissé árnyaltabb annál, mint amit az észak-koreai propaganda láttatni akar. A hajó méreteit látványosan érzékeltető, de a részleteket gondosan homályban hagyó fotók tanulmányozása alapján úgy tűnik, hogy az új tengeralattjáró, korántsem új, hanem minimum húsz éve épült és valószínűleg az észak-koreai tengeralattjáró erők gerincét alkotó Projekt 633, vagy Romeo-osztályú szovjet/kínai eredetű dízel-elektromos egység átépített példánya. A típus terveit a Szovjetunió átadta Kínának, ahol aztán kisebb – nagyobb módosításokkal hosszú ideig gyártották. Ezek közük került hét példányt átadtak Észak-Koreának, majd később további tizenhármat Kínából odaszállított részegységekből ott szereltek össze.
A most bemutatott hajó valószínűleg egy átalakított Romeo, vagy annak kínai klónja, amit a szovjet Projekt 629A, vagy Golf II rakétahordozó mintájára építettek át, így meghosszabbított tornyában két, vagy három Pukgeukseong, vagy KN-11 típusú ballisztikus rakétát hordozhat, amelyek 1200 kilométeres hatótávolságukkal, a Japán-tengerről nemcsak Japán terültét, de a Guam szigetén lévő stratégiai fontosságú amerikai támaszpontot is elérthetik. A rakétaindító tubusok beépítése miatt valószínűleg el kellett távolítani a hajó akkumulátorainak közel a felét, emiatt csökkent a teljesítménye és jóval kevesebb időt tölthet a mélyben.
Sutton szerint műszaki elavultsága ellenére Kim Dzsong Un legújabb játékszerét erős fegyverzete miatt korántsem szabad lebecsülni és az potenciális fenyegetést jelent majd a jövőben, különösen, ha több hasonló egység is épül.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.