A Larsen & Toubro (L&T) erősen északi hangzású neve ellenére Mumbaiban székelő indiai cég, amelyet II. világháború idején két dán mérnök Henning-Holck Larsen és Soren Chiristian Toubro alapított eredetileg tejipari berendezések forgalmazására.
Miután hazájukat megszállták a németek és a dán termékek szállítása megszűnt, hogy vállalkozásukat fenn tudják tartani, áttértek előbb a hajójavításra, majd később a gyártásra is. Napjainkban az azóta hatalmasra nőtt cég, rendkívül széleskörű érdekeltségekkel rendelkezik az építőipartól, a hajógyártáson és az informatikán át a pénzügyi szolgáltatásokig.
Legújabb termékük az SOV-400 elnevezésű kisméretű tengeralattjáró, amelyet elsősorban a hadsereg és a flotta különleges egységei számára fejlesztettek ki.
A 44 méter hosszú SOV-400, teljesen lemerülve 550 tonnás vízkiszorítású, meghajtását két 400kW teljesítményű dízelgenerátor és egy 300kW-os elektromos motor biztosítja. Ezzel a víz alatt kb. 10 (18,5 km/óra), a felszínen pedig mintegy 6 csomós (kb. 11 km/óra) sebességre képes. Maximális merülési mélysége kb. 100 méter.
A hajót fel is fegyverezték, ami két kívülről betölthető, 533 mm-es nehéztorpedót jelent és egyszerűbb fedélzeti elektronikát is kapott, ami egy viszonylag csekély képességű szonárt jelent, elsősorban a felszínen haladó célpontok felderítésére. Az SOV- 400-at alapvetően nem mélységi hadviselésre és támadásra tervezték, hanem a különleges egységek katonáinak a lehető legészrevétlenebb célbajuttatására.
Ennek megfelelően a törzs két oldalán egy-egy SDV búvárszállító járművet hordozhat, amelyekben egyenként 4 - 6 kommandós férhet el, teljes felszerelésével együtt. Magának az SOV-400-nak 10 fős legénysége van, akik amellett, hogy a hajó üzemeltetésével, rendszereinek kezelésével foglalkoznak, a megfigyelést, információszerzést és a bevetésre induló különleges egység akciójának koordinálását is végzik.
Forrás: http://www.hisutton.com/