Az Amerikai Haditengerészet lemond arról, hogy 34 rombolóját hibrid meghajtásúra építse át. A korábbi elképzeléssel jelentős üzemanyag-megtakarítást és persze hatótávolság-növelést reméltek a mérnökök.
Az eredeti terv szerint ugyanis a 13 csomónál lassabban haladó rombolók hajócsavarjait a General Electrics LM2500 gázturbinái helyett a beépített generátorok termelte elektromos energia hajtotta volna meg.
Kiderült azonban, hogy a modern rombolók fedélzeti rendszerei – mint amilyenek a roppant energiaigényes radarok, a számítógépek és kijelzők – annyi energiát igényelnek, ami a tervezett, lassú haladással együtt meghaladta volna a normál esetben használt két generátor maximális teljesítményét. Igaz, a hajók rendelkeznek egy harmadikkal is, de a háromból az egyik vagy pihen, vagy karbantartás alatt van, így biztosítva azt, hogy két működőképes egység mindig legyen a hajón.
A hibrid meghajtásrendszert így csak az Arleigh Burke-osztályú USS Truxtun (DDG-103) használja majd – lévén hogy ebben a rombolóban már elhelyezték. A rombolóval további kísérleteket hajtanak majd végre a jövőt jelentő hibrid hajtásrendszerrel.
Forrás: honvedelem.hu