2024. 09. 11. szerda
Teodóra
: 397 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Már Japánban is tervezik a jövő tengeralattjáróját

Art of WAR  |  2019. 07. 12., 11:55
Már Japánban is tervezik a jövő tengeralattjáróját

A Japán Tengeri Önvédelmi Erők jelenleg mintegy húsz tengeralattjáróval rendelkezik, ezek közül tizenegy Soryu-osztályú támadó egység, amely a nem nukleáris meghajtású típusok között jelenleg a legkorszerűbbnek és a legcsendesebbnek számít a világon.

Bár a Soryu-osztály csak 2009 óta áll hadrendben és a tervezett tizenöt egységből, négy még gyártás alatt van, a közelmúltban a Mitsubishi Heavy Industries bemutatta az utódjának koncepcióját. Ennek oka, hogy a japán flotta tengeralattjáróit általában húsz évig tartja hadrendben és ezután lecseréli őket.

A 29SS jelzést viselő típus (A 29 a közelmúltban lemondott, Akihito császár uralkodásának 29. évét jelzi, amikor a fejlesztés elkezdődött, az SS pedig a nem nukleáris meghajtású tengeralattjárók nemzetközi betűjelzése) sok tekintetben hasonlít majd az elődtípusra, de várhatóan számos új, innovatív technikai megoldás és nagyfokú automatizáltság lesz jellemző rá. Szerkezetileg a bevált, nyomásálló, belső hajótest és a különálló, külső héjazat kombinációját alkalmazzák majd, de maradnak az eddig csak Japánban alkalmazott X elrendezésű vezérsíkok is (a megoldást most kezdik átvenni a világ más részein), a jellegzetes, csapott orr résszel együtt. A legszembetűnőbb újdonság, hogy a torony az eddigiekhez képest szokatlanul alacsony lesz, ami a típus megjelenését az egykori szovjet Alfa és a szovjet / orosz Akula-osztályéhoz teszi némileg hasonlatossá. A torony kialakítása miatt az eddig annak kétoldalán lévő merülési kormányok, a törzs elülső részére kerülnek majd.

Szakítanak a hagyományos hajócsavarral és a rajzok alapján az új tervezésű tengeralattjárókon egyre elterjedtebb pump-jet hajtóművet alkalmazzák majd, amelyet nagyteljesítményű, lítium-ion akkumulátorok látnak majd el energiával. (Tekintettel a japán iparnak ezen a téren elért jelentős eredményeire, a közelmúltban a Soryu-osztály hajóit is ilyenekkel szerelték fel.) Az új típusnak már nem lesz szüksége beépített dízelmotorokra sem, mert az új energiaforrás többhetes folyamatos, vízalatti működést tesz majd lehetővé. A hajók beépítendő fegyverzetéről még nincsenek pontos információk, de valószínűleg legalább hat 533 mm – es torpedócsővel és hajó elleni rakétákkal fognak rendelkezni.

A 29SS osztály első egységei várhatóan a 2020 – as évek elején állnak majd szolgálatba, fokozatosan leváltva az addigra üzemidejük végére érő korábbi típusokat.

Forrás: https://www.popularmechanics.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.

  NÉPSZERŰ HÍREK