Úgy tűnik, hogy végleg megpecsételődött a norvég Helge Ingstad sorsa. Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a hadihajó még 2018. november 8-án összeütközött a TS Sola nevű tartályhajóval.
Legénysége, hogy megakadályozza elsüllyedését, a sérült fregattot a partközeli sziklákra vitte, de az végül mégis megadta magát és néhány napon belül, erősen oldalra dőlve elmerült. A Helge Ingstad hajtóművei és fedélzeti rendszerei nagyrészt tönkrementek a sós víztől, ezért miután sikerült kiemelni és újra úszóképessé tenni, az elmúlt hónapokban a norvég kormányzat és a hadiflotta sokat vitázott további sorsát illetően. A jelek szerint győztek a pénzügyi szempontok.
A számítások szerint a hajó teljes kijavítása és fedélzeti rendszereinek cseréje, mintegy 1,4 – 1,6 milliárd dollárba kerülne, míg egy teljesen új egység megépítése „mindössze” 1,3 -1,5 milliárdos költségvonzattal járna, ezért döntöttek a roncs szétbontása mellett. A hajó leszerelése magában 11 millióba kerül, de az illetékesek abban reménykednek, hogy a felújítható állapotban maradt részegységek, berendezések kimentésével és az osztály többi egységén történő felhasználásával akár a 44 millió dollárt is megtakaríthatnak.
A Helge Ingstad az öttagú Fritjof Nansen-osztály negyedik egysége volt és a spanyolországi Ferrolban, a Navantia Hajógyárban épült. A baleset idején még csak kilenc éves volt, tehát bőven maximális élettartamán belül. 76 mm – es OTO Melara Super Rapid, többcélú fedélzeti lövegén kívül, nyolc a Kongsberg által kifejlesztett NSM hajóelleni rakétával, és két nyolccellás Mk 41 VLS felszín - levegő rakétával (32 darab RIM-162 Seasparrow), valamint négy torpedócsővel (4 darab Sting Ray torpedóval) volt felszerelve. Tatfedélzetéről egy NH-90 típusú helikoptert üzemeltettek. A Nansen-osztály érdekessége, hogy az egyik legkisebb méretű hadihajótípus, amelyre telepítették a Lockheed Martin AEGIS rendszerét, így a Helge Ingstad testvérhajóival fontos része volt a NATO északi rakétavédelmi erőinek.
Az immáron véglegesen kiesett hajót valószínűleg a Nansen-osztály módosított változatával fogják pótolni, mivel a baleset rávilágított egy tervezési hibára, amit ki kell küszöbölni. Kiderült ugyanis, hogy az üreges kialakítású csavartengelyeken bejutó víz is hozzájárult a hajó elsüllyedéséhez.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.