2019. július 1-jén egy tragikus tűzeset során 14 orosz tengerész vesztette életét. Az ügy meglehetősen homályos nemcsak háttere, hanem a balesetet szenvedett tengeralattjáró miatt is, mert az a titokzatos, valószínűleg mindössze egyetlen példányban létező Projekt 10831 Losharik lehetett, amelyről csak minimális információ áll rendelkezésre.
A nyilvánosságra került műszaki paraméterek is jelentős részben csak becslésekre és a csekély mennyiségű kiszivárgott adatra alapozottak.
A Losharikot a hidegháború alatt kifejlesztett, alig 40 méteres Projekt 1851 és a 30 méterrel hosszabb, Projekt 1910 utódjának szánták. Építését még 1988-ban kezdhették el Szeveromorszkban, de a munkálatok a Szovjetunió megszűnése és az azt követő politikai és gazdasági káosz miatt hosszú évekre leálltak. Amikor aztán a kilencvenes évek közepén újból elővették a programot, az a továbbra is súlyos pénzhiány miatt nagyon vontatottan haladt, így a hajó valószínűleg csak 2003-ban állhatott szolgálatba.
Hossza hozzávetőleg 70 méter, vízkiszorítása kb. 1600 - 2000 tonna lehet. Meghajtásáról egy 5 megawattos, E-17 típusú atomreaktor gondoskodik és a víz alatt kb. 10 – 11 csomós sebesség elérésére lehet képes. A Projekt 10831 külsőre hagyományos tengeralattjáró képét mutatja, de az áramvonalas burkolat alatt, hét egymással összekapcsolt gömbből álló nagyszilárdságú, nyomásálló belső hajótest rejtőzik. A hátsó gömbökben van elhelyezve a reaktor és annak segédberendezései, az elülsőkben pedig az érzékelők, szenzorok, valamint mellettük, a 25 fős személyzet felettébb szűkös lakó és munkatere. A speciális kialakítás oka hogy a Projekt 10831 küldetéseit gyakran 1000 méteres mélységbe lemerülve, a tengerfenéken végzi, ahol ez a szerkezeti kialakítás különösen előnyös szilárdsága miatt, az ott uralkodó nyomásviszonyok közepette. (a típus a Losharik becenevet, egy gömbökből álló testű rajzfilmfiguráról kapta)
A Mélytengeri Kutatások Igazgatósága (GUGI), formálisan ugyan civil intézmény, de a valóságban a Katonai Hírszerzés, a GRU fennhatósága alá tartozik, ennek megfelelően a Losharik küldetései szigorúan titkosak, akárcsak maga a hajó. Elsődleges feladata a tengeralatti távközlési kábelek „megcsapolása” és az elektronikai hírszerzés, valamint érzékelők, szenzorok ellenőrzése, cseréje, telepítése, de ugyanígy alkalmas mélytengeri szabotázsakciók végrehajtására is. Ennek megfelelően erős és mozgékony, többcélú manipulátorkarokkal, valamint a tengerfenékre való leérkezést tompító, behúzható talpakkal is felszerelték. A Losharik alkalmas arra is, hogy a mélyben összekapcsolódjon a még az elődtípusok fogadására átépített, BS-64 jelzésű, Delta III típusú, egykori rakétahordozó tengeralattjáróval, mint egyfajta anyahajóval. Állomáshelyük az Olenya Gubában található titkos bázis a Kola-félszigeten, ahol egy fedett dokk rejti őket a műholdak elől.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
A Wizz Air nagy örömmel jelenti be, hogy mától négy új célállomásra is lehet jegyet foglalni Budapestről: Bilbaóba, Wrocławba, Gdanskba és Vilniusba júliustól közvetlen járatok indulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.