2024. 02. 24. szombat
Mátyás
: 389 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új török tengeralattjáró fejlesztések

Új török tengeralattjáró fejlesztések
Art of WAR  |  2021. 10. 19., 14:04
Új török tengeralattjáró fejlesztések

A török hadiipar a nemzetközi fegyverpiac meghatározó szereplői közé próbál bekerülni, így az elsősorban külföldi vásárlóknak szánt termékek közé immár a tengeralattjárók is bekerültek. A közelmúltban az STM és a Dearsan két kisméretű tengeralattjáró terveit hozták nyilvánosságra, amelyek egyben ajánlatként is felfoghatók a későbbi esetleges vásárlók számára. Az eléggé nyilvánvaló, hogy a két cég elsősorban a kevésbé tehetős országokat célozta meg, mivel mindkét típus meglehetősen kisméretű, így viszonylag olcsó.

A török hadiipar a nemzetközi fegyverpiac meghatározó szereplői közé próbál bekerülni, így az elsősorban külföldi vásárlóknak szánt termékek közé immár a tengeralattjárók is bekerültek. A közelmúltban az STM és a Dearsan két kisméretű tengeralattjáró terveit hozták nyilvánosságra, amelyek egyben ajánlatként is felfoghatók a későbbi esetleges vásárlók számára. Az eléggé nyilvánvaló, hogy a két cég elsősorban a kevésbé tehetős országokat célozta meg, mivel mindkét típus meglehetősen kisméretű, így viszonylag olcsó.

Az STM már jelentős tapasztalattal rendelkezik a tengeralattjárók fejlesztésében és építésében, hiszen a vállalat gyártotta az eredetileg német tervezésű 204-es és 212-es típusok a török haditengerészet igényei szerint módosított, helyi változatát. Az STM 500 ezeknél lényegesen kisebb. A teljesen lemerülve mintegy 540 tonnás vízkiszorítású, 44 méter hosszú hajó leginkább a sekélyebb vizeken lenne alkalmazható, főleg partvédelmi célra. Meghajtásáról két dízelgenerátorral és lítium-ion akkumulátorokkal kombinált 1,5 Megawatt teljesítményű elektromos motor gondoskodik, de az esetleges jövőbeni vásárlók igényeinek megfelelően, az egyre inkább elterjedőben lévő, levegőtől független (AIP), dízel-elektromos meghajtással is rendelhető lenne.

Az STM 500

A törzs kialakítása alapján legalább négy torpedócső kerülhet beépítésre annak felső részén, amelyekhez, a betöltötteken kívül további négy tartalékot is szállíthatna. A két felső csőből akár hajó elleni rakéták, vagy robotrepülőgépek is indíthatóak lennének. A hajó elektronikai felszereléséről egyelőre nincsenek adatok, de valószínűleg nagyfokú automatizálás és fejlett fedélzeti rendszerek kerülnek majd beépítésre, mivel a legénységet mindössze 18 fősre tervezik. Az STM 500 alkalmas lesz hat katonai búvár szállítására is.

A Dearsan fejlesztéséről lényegesen kevesebb információ áll rendelkezésre. Az IDEF 21 kiállításon bemutatott makett mellé eléggé szűkösen mérték az információkat. Annyi kiderült, hogy a mindössze 33,6 méter hosszú hajó, valószínűleg dízel-elektromos hajtóművel, esetleg lítium-ion akkumulátoros meghajtással rendelkezik majd és kialakítása alapján torpedókat is hordozhat majd. Külön érdekesség, hogy tornya a legújabb tervezési trendnek megfelelően felül kiszélesedik, mint a svéd SAAB, A-26 Blekinge típusánál, de azzal ellentétben merülési kormányai nem oda, hanem a törzs elülső részére vannak szerelve.

Forrás: http://www.hisutton.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 15., 15:16
Új-Zéland Védelmi Minisztériuma bejelentette, hogy a Lockheed Martin Marietta-i üzemében lefestették az első C-130J szállító repülőgépüket, mely tervezetten idén érkezhet Új-Zéland légierejéhez.
2024. 02. 14., 13:34
Az „Embert a Vasra!" toborzókampány keretében ötszáznál több fiatal jelentkezett Tatára, közülük kerül ki majd a végső állomány – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter február 13-án, Tatán, a Klapka György 1. Páncélosdandár vitéz Barankay József 1. Önjáró Tüzérosztályához jelentkezett állomány bevonulásán.
2024. 02. 09., 11:15
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024. 02. 06., 11:13
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024-02-05 13:57:16
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 22., 09:38
A terv közös katonai gyakorlatokat, konferenciákat, oktatási-, képzési- és kiképzési, hadtörténeti és hadisírgondozási együttműködést, valamint hagyományőrző rendezvényeket, programokat foglal magába a 2024-es évre.
2024. 02. 21., 13:18
Külszolgálati feladataik befejezése előtt ünnepség keretében vehették át a békefenntartásért járó érdemjeleiket az ENSZ Libanoni Békefenntartó Misszióban (United Nations Interim Force in Lebanon – UNIFIL) szolgáló magyar és lengyel katonák.
2024. 02. 20., 15:31
A bizalom és a kölcsönös segítségnyújtás mellett az alapszerződés 5. pontja, ami meghatározó, mondta el Szenes Zoltán, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára.
2024. 02. 19., 15:54
A NATO Előretolt Szárazföldi Többnemzeti Harccsoport híradó szakállománya felkészítését hajtották végre februárban a székesfehérvári MH Nagysándor József 51. Híradó- és Vezetésbiztosító Dandár laktanyájában.

  JETfly Magazin

2024. február 23-án, pénteken, Budapestre érkezett Svédország miniszterelnöke, Ulf Kristersson. Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel folytatott tárgyalássorozat eredményeként többek között arról is megállapodás született, hogy bővül a Magyar Légierő Gripen flottája.