A török hadiipar a nemzetközi fegyverpiac meghatározó szereplői közé próbál bekerülni, így az elsősorban külföldi vásárlóknak szánt termékek közé immár a tengeralattjárók is bekerültek. A közelmúltban az STM és a Dearsan két kisméretű tengeralattjáró terveit hozták nyilvánosságra, amelyek egyben ajánlatként is felfoghatók a későbbi esetleges vásárlók számára. Az eléggé nyilvánvaló, hogy a két cég elsősorban a kevésbé tehetős országokat célozta meg, mivel mindkét típus meglehetősen kisméretű, így viszonylag olcsó.
A török hadiipar a nemzetközi fegyverpiac meghatározó szereplői közé próbál bekerülni, így az elsősorban külföldi vásárlóknak szánt termékek közé immár a tengeralattjárók is bekerültek. A közelmúltban az STM és a Dearsan két kisméretű tengeralattjáró terveit hozták nyilvánosságra, amelyek egyben ajánlatként is felfoghatók a későbbi esetleges vásárlók számára. Az eléggé nyilvánvaló, hogy a két cég elsősorban a kevésbé tehetős országokat célozta meg, mivel mindkét típus meglehetősen kisméretű, így viszonylag olcsó.
Az STM már jelentős tapasztalattal rendelkezik a tengeralattjárók fejlesztésében és építésében, hiszen a vállalat gyártotta az eredetileg német tervezésű 204-es és 212-es típusok a török haditengerészet igényei szerint módosított, helyi változatát. Az STM 500 ezeknél lényegesen kisebb. A teljesen lemerülve mintegy 540 tonnás vízkiszorítású, 44 méter hosszú hajó leginkább a sekélyebb vizeken lenne alkalmazható, főleg partvédelmi célra. Meghajtásáról két dízelgenerátorral és lítium-ion akkumulátorokkal kombinált 1,5 Megawatt teljesítményű elektromos motor gondoskodik, de az esetleges jövőbeni vásárlók igényeinek megfelelően, az egyre inkább elterjedőben lévő, levegőtől független (AIP), dízel-elektromos meghajtással is rendelhető lenne.
Az STM 500
A törzs kialakítása alapján legalább négy torpedócső kerülhet beépítésre annak felső részén, amelyekhez, a betöltötteken kívül további négy tartalékot is szállíthatna. A két felső csőből akár hajó elleni rakéták, vagy robotrepülőgépek is indíthatóak lennének. A hajó elektronikai felszereléséről egyelőre nincsenek adatok, de valószínűleg nagyfokú automatizálás és fejlett fedélzeti rendszerek kerülnek majd beépítésre, mivel a legénységet mindössze 18 fősre tervezik. Az STM 500 alkalmas lesz hat katonai búvár szállítására is.
A Dearsan fejlesztéséről lényegesen kevesebb információ áll rendelkezésre. Az IDEF 21 kiállításon bemutatott makett mellé eléggé szűkösen mérték az információkat. Annyi kiderült, hogy a mindössze 33,6 méter hosszú hajó, valószínűleg dízel-elektromos hajtóművel, esetleg lítium-ion akkumulátoros meghajtással rendelkezik majd és kialakítása alapján torpedókat is hordozhat majd. Külön érdekesség, hogy tornya a legújabb tervezési trendnek megfelelően felül kiszélesedik, mint a svéd SAAB, A-26 Blekinge típusánál, de azzal ellentétben merülési kormányai nem oda, hanem a törzs elülső részére vannak szerelve.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.